7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu

Koľkokrát vás po náročnom tréningu trápila bolesť svalov? Nespočetnekrát, však? Určite ste to riešili či už výživovými doplnkami alebo liekmi na zmiernenie bolesti.  No skúšali ste už potraviny, ktoré upokoja vaše svaly? Určite stojí za to pridať do jedálnička aj tieto prírodné redukovače bolesti.

 

1. Zázvor

 Zázvor je známym liekom na prechladnutie a bolesti brucha. No čo ste možno netušili je, že môže pomôcť aj pri bolestiach svalstva, ale iba vtedy, ak ho budete konzumovať každodenne. Bude stačiť, ak pridáte 3-4 g mletého zázvoru do čaju alebo džúsu a zlepšenie pocítite ihneď po niekoľkých dňoch.

 7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu zázvor

 

2. Čučoriedky

Po tréningu si doprajte ovocný šalát s čučoriedkami. Nie sú len silným antioxidantom, ale stimulujú tiež obnovu svalových vlákien.

 7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu čučoriedky

 

3. Ananás

Toto exotické ovocie je bohaté na enzýmy, ktoré znižujú bolesť. Prečo si ho potom nedopriať?

 7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu ananás

 

4. Mlieko

Ak chcete obnoviť tekutiny, ktoré ste stratili počas tréningu, najlepšie urobíte, ak vypijete pohár mlieka. Obsahuje totiž väčšie množstvo sodíka a draslíka ako akýkoľvek energetický nápoj.

 7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu mlieko

 

5. Kel a špenát

Zelená zelenina, ako špenát, brokolica a kel, je bohatá na vápnik a horčík, takže je ideálnou voľbou v prípade, že vás trápi zápal či svalovica na nohy po dlhom tréningu.

 7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu kel a špenát

 

6. Kofeín

 Verte tomu alebo nie, kofeín je najúčinnejší tlmič bolesti. Mierna dávka kofeínu, zodpovedajúca asi dvom šálkam kávy, môže pomôcť proti svalovici. Samozrejme, platí to hlavne u ľudí, ktorí nie sú pravidelnými konzumentmi kávy.

 7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu kofeín

 

7. Harmančekový čaj

Po stáročia je harmančekový čaj známym ľudovým liekom na žalúdočné bolesti, nespavosť, a dokonca aj problémy s lenivosťou. Okrem toho, harmanček tiež znižuje bolesti spojené so zápalom svalov.


7 potravín, ktoré redukujú bolesti svalov po tréningu harmančekový čaj

 

Čo si o tom myslíte? Vyskúšate tieto potraviny po tréningu? Ak sa vám článok zdal byť nápomocný, podeľte sa oň so známymi alebo ho podporte zdieľaním.