Oleje

 

Oleje

Oleje

Oleje alebo rastlinné oleje získané z rastlín alebo z ich semien, sú skvelou alternatívou na zaistenie dávky tukov, ktoré ľudský organizmus potrebuje k zdravému fungovaniu. Kvalita a vlastnosti každého oleja závisia od toho, či je lisovaný za studena alebo za tepla, ako aj toho, koľkokrát sa lisovanie opakuje. Všetky rastlinné oleje obsahujú vitamíny, minerály, ale aj nenasýtené a polynenasýtené mastné kyseliny, ktoré priaznivo vplývajú na hladinu cholesterolu a pomáhajú pri prevencii vzniku srdcovocievnych ochorení. 

čítať ďalej

Samozrejme, jednotlivé oleje sa navzájom odlišujú svojim zložením a obsahom látok. 

  • Olivový olej patrí k najčastejšie používaným olejom. Je ľahko stráviteľný a má pozitívny vplyv na trávenie a metabolizmus, znižuje prekyslenie organizmu a má protizápalový účinok. 
  • Slnečnicový olej je vôbec najrozšírenejším olejom, ktorý obsahuje vyššie percento kyseliny linolovej s priaznivým účinkom na cholesterol. Má najmenšie množstvo škodlivého cholesterolu zo všetkých olejov. Vyznačuje sa neutrálnou chuťou a dlhou dobou životnosti.
  • Repkový olej lisovaný za studena má podobné vlastnosti ako častejšie používaný olivový olej. 
  • Avokádový olej sa vyrába z dužiny avokáda. Priaznivo ovplyvňuje hladinu cholesterolu v krvi, taktiež krvný tlak a pôsobí proti nádorovo. 
  • Arašidový olej má jemnú orieškovú chuť a najčastejšie sa používa na prípravu ázijských jedál a špecialít. 
  • Konopný olej sa vďaka svojej chuti hodí do šalátov a dochutenie hotových jedál. Posilňuje imunitu, obsahuje protizápalové zložky a antioxidanty. 
  • Mandľový olej sa najčastejšie používa na prípravu šalátov, dresingov a na zjemnenie hotových jedál. 
  • Makový olej je vhodný pre studenú kuchyňu, a ako už možno tušíte, má upokojujúce účinky. Jeho vysoký obsah vápnika je významný v prevencii osteoporózy.
  • Sezamový olej pôsobí upokojujúco na pokožku, pozitívne ovplyvňuje trávenie, chráni a povzbudzuje nervový systém, zlepšuje pamäť a pôsobí antidepresívne.
  • Ľanový olej znižuje riziko infarktu a ostatných srdcovocievnych ochorení. Má vysoký obsah lignanu, pôsobí protizápalovo a protinádorovo. Avšak nie je vhodný na tepelnú úpravu.
  • Sójový olej je vhodný na varenie, nie na smaženie. Neobsahuje sacharidy, mali by ho preto uprednostňovať diabetici. Vďaka vysokému obsahu lecitínu sa používa na pečenie bez použitia vajec.
  • Tekvicový olej chráni srdce i cievy, pomáha pri ťažkostiach s prostatou, pôsobí proti lámaniu nechtov a vypadávaniu vlasov.
  • Ryžový olej sa neprepaľuje. Je vhodný na pečenie a grilovanie, a často používaný v ázijskej kuchyni. Obsahuje množstvo antioxidantov.
  • Kokosový olej poskytuje organizmu rýchlu energiu, stimuluje imunitu. Používa sa rovnako dobre v studenej i teplej kuchyni.
schovať popis
Set Descending Direction
na stranu
View as Mriežka Zoznam

Položky 1-9
z celkového počtu 13

Stránka
  1. Sprej na varenie Coconut Cooking Spray 201 g - GymBeam
    Hodnotenie:
    Recenzie:  20% (1)
    od  4,96 €
  2. Kokosový olej 400 g - Pure Superfoods
    Hodnotenie:
    Recenzie:  100% (1)
      9,95 €
  3. Sprej na varenie 100% Canola 201 g - Best Joy
    Rating:
    0%
    Recenzie:  0% (0)
      5,95 €
  4. Kokosový olej 500 ml - Dr Zaks
    Hodnotenie:
    Recenzie:  60% (1)
      9,95 €
  5. Kokosový olej - All Nutrition
    Rating:
    0%
    Recenzie:  0% (0)
    od  6,95 €
  6. Repkový olej 454 g - Wellsley Farms
    Rating:
    0%
    Recenzie:  0% (0)
      6,50 €
  7. Kokosový olej - OstroVit
    Rating:
    0%
    Recenzie:  0% (0)
    od  4,96 €
  8. Roasted Peanut Oil - Bell Plantation
    Rating:
    0%
    Recenzie:  0% (0)
    od  3,95 €
Zobraziť ďaľšie produkty
Set Descending Direction
na stranu
View as Mriežka Zoznam

Položky 1-9
z celkového počtu 13

Stránka