Gainery a sacharidy

 

Gainery a sacharidy

Gainery a sacharidy

Gainery sú sacharidové prípravky, ktoré pomáhajú získať správnu telesnú hmotnosť u športovcov ale aj bežných ľudí. Gainer doplní denný príjem sacharidov a telu dodá aj potrebnú dávku bielkovín. Hlavnou úlohou gainerov je dodať svalom glykogénové zásoby, ktoré majú za úlohu podporiť výkon a výdrž namáhaného organizmu. U aktívnych športovcov je gainer veľmi obľúbený najmä vďaka jeho vyváženým nutričným hodnotám, ktoré dokáže nahradiť jedno jedlo denne. Okrem zvýšenej energie je však ďalšou výhodou aj získanie sily a zlepšenie výkonu, čo efektívne pôsobí na rast svalovej hmoty.

čítať ďalej

Sacharidy delíme na dva typy - pomalé sacharidy a rýchle sacharidy. Pomalé sacharidy sú sacharidové doplnky a suplementy, ktoré dopĺňajú glykogénové rezervy vo svaloch. Aj napriek tomu, že sa vstrebávajú pomalšie, dokáže efektívne poskytnúť energiu a tým podporiť rast svalovej hmoty. Patrí medzi ne napríklad malodextrín či xylit. Rýchle sacharidy sú zassacharidové suplementy a doplnky, ktoré sa absorbujú rýchlo. Sú obľúbené najmä u aktívnych športovcoch, ktorí majú problém s naberaním svalovej hmoty. Medzi rýchle sacharidy patrí napríklad dextróza.   

  

Ako si správne vybrať gainer 

Pri výbere gaineru je potrebné zvážiť vašu telesnú hmotnosť a to, aký nárast svalovej hmoty chcete dosiahnuť. Gainery je najideálnejšie užívať po tréningu, na olovrant alebo desiatu, avšak nikdy by ste ho nemali užívať večer či pred spaním. Výhodou je aj to, že ho môžete kombinovať s kreatínom, proteín, anabolizantom, aminokyselinami alebo kĺbovou výživou. So spaľovačom tukov ho však v žiadnom prípade nekombinujte. Gainer je, ako sme už spomínali, výživovým doplnkom, ktorý slúži na nárast svalovej hmoty a celkovej telesnej hmotnosti.

Pri výbere gaineru je dôležité prihliadať na to, aký chcete dosiahnuť celkový denný príjem kalórií. V prípade, ak potrebujete doplniť viac bielkovín, zvoľte si gainer s menším obsahom sacharidov. Naopak, ak máte s priberaním problémy, zvoľte si gainer s nižším obsahom bielkovín (proteínu).                         

    

Účinky gainerov:

  • podporujú budovanie sily
  • ponúkajú dostatočný energetický príjem pre nárast svalového tkaniva
  • aktívne dopĺňajú zásoby glykogénu vo svaloch
  • pomáhajú regenerácií po náročnom tréningu
  • obmedzujú tvorbu tukového tkaniva 
 

Výber gaineru na základe podielu bielkovín 

Gainery do 10% sú gainery s obsahom do 10% bielkovín. Okrem bielkovín v nich nájdete aj veľké množstvo sacharidov, minerály a vitamíny. Skvelo dopĺňajú zásoby glykogénu, ktoré sa pri namáhavom tréningu odčerpali zo svalstva. Tento typ gaineru sa odporúča najmä športovcom, ktorí chcú docieliť nárast telesnej hmotnosti.

Gainery 11 - 30% obsahujú bielkoviny v rozmedzí od 11 do 30%. Zvyšný obsah tvoria minerály, vitamíny, zložité a jednoduché sacharidy. Gainer s týmto podielom bielkovín je vhodný pre ľudí, ktorí nemajú problém s priberaním, no zároveň nemajú až tak rýchly metabolizmus. Vaše telo získa pravidelnú zásobu cukru.  Navyše, jednoduché sacharidy vám dodajú energiu hneď a zložité sa budú postupne uvoľňovať.

Gainery 31 - 40% s  týmto vysokým obsahom bielkovín sa považujú za gainery najvyššej kvality. Okrem vysokého obsahu proteínu, sú zložené aj z aminokyselín, kreatínu, vitamín a minerálov. Tieto gainery sú určené pre športovcov, ktorí sú dosiahnuť nárast svalovej hmoty ale nechcú zvýšiť svoju telesnú hmotnosť.   

    

Na čo by ste nemali zabudnúť pri kúpe gaineru: 

Obsah cholesterolu

Na trhu existujú gainery, ktoré obsahujú viac než 180 mg cholesterolu na jednu porciu. Je to však príliš veľa. Všeobecne platí, že v jednej porcií by mal gainer obsahovať iba do 100 mg cholestorelu.


Obsah nasýtených tukov

Aj tu platí, že ak gainer obsahuje veľa nasýtených tukov, jedná sa o nekvalitný produkt. Jedna porcia by mala obsahovať približne 5 až 10 mg nasýtených tukov. Teda ak jedna porcia gaineru obsahuje 20 g tukov a z toho je 5 g nasýtených, jedná sa o kvalitný gainer. Ak však obsahuje 20 g tukov a z toho je 17 nasýtených, svedčí to o lacnom produkte, ktorý vám neposkytne očakávané účinky.


Obsah proteínu

Všetky kvalitné gainery sú spravidla vyrobené zo srvátkového proteínu a majú okolo 40-60 gramov bielkovín v jednej porcii. Avšak, ak dbáte na kvalitu, mali by ste sa bližšie pozrieť aj na technológiu ich spracovania. Do úvahy by ste však mali brať aj pomer bielkovín ku sacharidom. Pre efektívne zvýšenie telesnej hmotnosti, je najlepší pomer 1:2, teda na 1 gram proteínu by ste mali prijať 2 gramy sacharidov. Ak budete obsah proteínu príliš vysoký, môže sa stať, že kalórie naberiete práve z neho.  

 

Proteín môžeme rozdeliť podľa kvality spracovania: 

Srvátková a mliečna bielkovina podľa kvality spracovania :

  • Natívny srvátkový izolát - kvalitný zdroj bielkovín

  • CFM (krížová mikrofiltrácia), mikrofiltrovaný alebo ultrafiltrovaný srvátkový proteín, mliečny izolát alebo koncentrát. Je štandardnýn zdrojom bielkovín.

  • Srvátkový koncentrát, iontová výmena, sušená srvátka, sušené mlieko - lacný zdroj bielkovín

Členenie podľa kvality kazeínu:

  • Micelárny kazeín - kvalitný zdroj

  • Kazeinát vápenatý, kazeinát sodný - lacný (chemicky denaturovaný) zdroj

Členenie podľa kvality vaječnej bielkoviny:

  • Izolát vaječnej bielkoviny - kvalitný zdroj

  • Sušený vaječný bielok - lacný zdroj, pretože má vysoký obsah sodíka

Členenie podľa kvality rastlinnej bielkoviny:

  • Proteínový izolát z hrachu, proteínový izolát zo sóje - kvalitný a plnohodnotný zdroj

  • Sójový koncentrát - lacný zdroj s rizikom plesne zvanej aflatoxín 

 
      

Obsah cukru

Pri gaineroch sa niekedy stane, že obsahujú až príliš veľa cukru (niekedy aj viac než 70 gramov), čo môže mať za následok nežiadúce naberanie telesnej hmotnosti. Najkvalitnejšie gainery na trhu majú obsah cukru približne 30 gramov alebo aj menej. Je však dôležité aj to, o aké cukry sa jedná. Medzi kvalitné cukry sa radia napríklad maltodextrín, palatinóza či dextróza.



Obsah laktózy

Obsah stráviteľnej laktózy by mal byť ďalším faktorom, ktorý by ste pri výbere gaineru nemali prehliadnuť. Ak hľadáte najvyššiu kvalitu, odporúčame obsah laktózy do 5%.  Údaj o obsahu laktózy by mal byť vždy uvedený na produkte. Ak to tak nie je, skontrolujte obsah jednoduchých cukrov, ktoré by vám mali napovedať o množstve laktózy. Ak však v tabuľke nutričných hodnôt nenájdete ani tento údaj, môže sa jednať o nekvalitný produkt a jeho užívanie vám neodporúčame.


Chuť, cena a kvalita

V neposlednom rade by ste sa mali pozrieť aj na tieto faktory pri kúpe gaineru. Je dôležité, aby vám gainer chutil, nakoľko ho budete možno užívať viackrát denne. Preto je vhodné, aby ste si prečítali recenzie produktu. Čo sa týka ceny a kvality, mali by ste sa zamerať na zlatú strednú cestu. Nezabúdajte, že investovanie do výživových doplnkov, je investíciou aj do vášho tela, a preto buďte pri ich výbere opatrní.

schovať popis
Set Ascending Direction
na stranu
View as Mriežka Zoznam

27 Položiek

Cena od - do
Shopping Options
Balenie
  1. Gainer Mutant Mass - PVL
    Hodnotenie:
    Recenzie:  76% (103)
    Cena teraz od  17,90 €
  2. Gainer Jumbo - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  88% (19)
    Cena teraz od  26,90 €
  3. Jumbo Professional - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  80% (10)
    Cena teraz   19,70 €
  4. Gainer Serious Mass - Optimum Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  76% (5)
    Cena teraz   29,90 €
  5. Gainer 737 3000 g - Megabol
    Hodnotenie:
    Recenzie:  69% (49)
    Cena teraz   12,50 €
  6. Maltodextrín - Gym Beam
    Hodnotenie:
    Recenzie:  80% (3)
    Cena teraz od  3,95 €
  7. Gainer Volumass 35 Professional - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  70% (2)
    Cena teraz od  18,25 €
  8. Dextróza 1000 g - Gym Beam
    Hodnotenie:
    Recenzie:  100% (2)
    Cena teraz od  2,95 €
  9. Gainer CarboJet Basic - Amix
    Hodnotenie:
    Recenzie:  67% (6)
    Cena teraz od  16,10 €
  10. Gainer Whey Mass Gain 3000 g - Megabol
    Hodnotenie:
    Recenzie:  71% (7)
    Cena teraz   17,50 €
  11. Gainer Mass Up - Activlab
    Hodnotenie:
    Recenzie:  75% (17)
    Cena teraz od  5,05 €
  12. Xylit 1000 g - GymBeam
    Hodnotenie:
    Recenzie:  100% (2)
    Cena teraz   9,95 €
  13. VitarGo 900 g - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  92% (5)
    Cena teraz   16,10 €
  14. Gainer True Mass 1200 4800 g - BSN
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Cena teraz od  45,80 €
  15. Trans-X Professional 1816 - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  100% (1)
    Cena teraz   26,95 €
  16. Proteín Breakfast 1000 g - ActivLab
    Hodnotenie:
    Recenzie:  84% (10)
    Cena teraz   9,30 €
  17. Jumbo Hardcore - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Cena teraz od  20,55 €
  18. CarboMax - ActivLab
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Cena teraz od  12,95 €
  19. Carbo Multi Max - All Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Cena teraz od  3,95 €
  20. Endurosnack 75 g - Nutrend
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Cena teraz   1,20 €
  21. Proteín MyoMax Hardcore - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Cena teraz od  27,80 €
  22. Carbosnack 55 g - Nutrend
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Cena teraz od  0,95 €
  23. True Mass 2640 g - BSN
    Hodnotenie:
    Recenzie:  100% (3)
    Nie je na sklade
  24. 100% Premium Mass Gainer - MuscleTech
    Hodnotenie:
    Recenzie:  40% (1)
    Nie je na sklade
  25. Gainer Mass Acceleration - All Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Nie je na sklade
  26. Trans-X - Scitec Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  20% (1)
    Nie je na sklade
  27. Gold Standard Gainer - Optimum Nutrition
    Hodnotenie:
    Recenzie:  0% (0)
    Nie je na sklade
Zobraziť ďaľšie produkty
Set Ascending Direction
na stranu
View as Mriežka Zoznam

27 Položiek