6 tipov ako zlepšiť účinky spaľovača tuku

Piatok, 24.04.2015
6 tipov ako zlepšiť účinky spaľovača tuku

Nuž, ako sa hovorí, bez práce nie sú koláče, platí to aj v tomto prípade, avšak radšej bez koláčikov, pokiaľ nie sú zdravé a bez zbytočných sacharidov. Hltaním tabliet si nezaručíte, že si na 100% splníte svoj sen a prebytočné kilogramy budete páliť jedna radosť. Samozrejme, spaľovače tuku vás k tomu môžu výrazne priblížiť, pokiaľ sa budete držať týchto šiestich krokov a optimalizujete tak ich účinky. Pre svoje dobro radšej nechajte lenivosť na gauči a obrňte sa dávkou trpezlivosti, lebo tá ruže prináša.

 

Je vám určite jasné, že k dosiahnutiu vysnených svalov potrebujete správnu výživu a intenzívne tréningy. Jednoducho, bez ťažkej práce vo fitku a kuchyni to nepôjde. Aj keď... spaľovač tuku s dobrou formulou môže výrazne zlepšiť efekt tejto ťažkej práce, a urýchliť proces boja s telesným tukom. 

 

Trh je zaplavený mnohými druhmi a formami spaľovačov, ktoré napomáhajú zvýšiť metabolizmus, vyvolávajú termogenézu, rozprúdia energiu vo vašom tele, potláčajú chuť do jedla a blokujú vstrebávanie sacharidov a tukov. Len samotné hltanie tabletiek vám nezabezpečí najlepšie možné výsledky, maximalizovať efektívnosť spaľovač tuku môžete týmito krokmi.

 

1. Dajte sa na správnu cestu

Ako to funguje v živote, rovnako to funguje aj pri spaľovaní tukov. Všetko, čo do toho vložíte, sa vám vráti dvojnásobne. Získanie štíhleho pásu nie je iné. Jednoducho, nemôžete len tak prehĺtať spaľovače tukov bez toho, aby ste sa zdravšie a lepšie stravovali a mali dostatok pohybu. Mnohé produkty však nie sú určené len na spaľovanie tukov, ale taktiež na obmedzenie chuti do jedla či dodanie energie. Ak chcete získať všetky tieto bonusy, je potrebné, aby ste sa vydali správnou cestou spaľovania - fitness životom.

 6 tipov ako zlepšiť účinky spaľovača tuku: dajte sa na správnu cestu spaľovač tuku

 

2. Vyberte si správny spaľovač tuku

Na thu existuje niekoľko mnostvo spaľovačov, z ktorých si môžete vybrať ten pravý, alebo aj nie. Spaľovače možno všeobecne rozdeliť do 2 základných kategórií, a to spaľovače bez pridaných stimulantov a spaľovače na báze stimulantov.

 

Spaľovač bez stimulantov je ideálnym prípravkom pre tých, ktorí sú citliví na zložky so stimulačným účinkom, ako kofeín, synefrín alebo tyramín. V oblasti nestimulačných spaľovačov tuku obsahujú väčšinou zložky ako  l-karnitín či výťažky zo zeleného čaju. Spaľovač na báze stimulačných látok obsahuje kombináciu jednej alebo viacerých látok, ako kofeín, synefrín, tyramín či yohimbe. Tieto látky majú za cieľ zvýšiť energiu, potláčajú chuť do jedla a zvyšujú uvoľňovanie tukov z tukových buniek.

 

3. Načasovanie je kľúč

Správne dodržiavanie pokynov je nevyhnutnou súčasťou efektívneho spaľovania tukov. Potlačí chuť do jedla a dodá vám potrebnú energiu. Každý spaľovač má vlastné načasovanie a dávkovanie uvedené na etikete, ktoré je potrebné dodržiavať. Najčastejšie sa užíva 30 minút pred tréningom, či na raňajky. Ak užívate spaľovač tuku bez stimulačných látok, možno ho užívať aj 30 minút pred večerou.  

 

4. Dodržiavajte pitný režim

Okrem toho, že spaľovače tukov váš metabolizmus zvýšia, stretnete sa aj s nadmerným potením. Rovnako aj stimulanty, ako kofeín, majú tendenciu mať aj močopudné účinky, takže sa môžete prichytiť na toaletách častejšie ako predtým. Tieto podmienky môžu v konečnom dôsledku viesť až k dehydratácii a následnému znovuspomaleniu metabolizmu.

 

Preto by ste mali pozornosť venovať dostatočnému príjmu tekutín. Ťažko určiť koľko vody by ste mali vypiť, pretože je to dosť individuálne, avšak vo všeobecnosti sa uvádza, že pri v kombinácii so spaľovačmi tuku by ste mali počas dňa vypiť 3 az 4 litre. To vás dokonale hydratuje, taktiež napomáha k zvýšeniu metabolizmu a aktívne podporuje spaľovanie tuku. 

 

Aj z toho dôvodu odporúčame zapiť spaľovač aspoň 250 ml vody pre optimálnu podporu vstrebávania a hydratácie. Ak trénujete v horúcom prostredí a potíte sa dlhšiu dobu, príjem tekutín by ste mali vzýšiť dokonca dvakrát. 

 6 tipov ako zlepšiť účinky spaľovača tuku: pite dostatok tekutín

 

5. Striedajte spaľovače tuku

Telo sa po určitom čase stáva odolné voči niektorým látkam, a samozrejme, stáva sa to aj pri spaľovačoch tuku na báze stimulantov. Okrem toho, že nadmerné užívanie stimulantom vedie k zvýšenej úrovni kortizolu (hormón, ktorý odbúrava svalovú hmotu a spôsobuje ukladanie tuku), a to najmä v období stresu z diéty. Aby ste sa vyhli tomuto kontraproduktívnemu efektu, mali by ste svoj spaľovač na báze stimulantov užívať 3 až 4 týždne, a následne si od neho oddýchnuť dva týždne. V tomto období oddychu užívajte skôr spaľovač tuku bez stimulantov. 

 

6. Doprajte si plnohodnotný spánok

Jeden z najdôležitejších, avšak často prehliadaných krokov na ceste za telom vašich snov je plnohodnotný spánok. Je fakt, že niektorí ľudia sa obracajú na spaľovače tukov, aby získali dostatok energie, ktorú však majú aj počas spánkového režimu. Žiaľ, tento proces môže viesť k zvýšeniu krvného kortizolu a zníženiu hladiny testosterónu, čo vás bude brzdiť v snahe získať svalovú hmotu a páliť tuk. Mali by ste si uvedomiť, že spánok je vyhradený práve na opravu, regeneráciu, obnovu a hormonálnu rovnováhu. Určite ste už o tom počuli práve preto, že je to veľmi dôležité.

 

Ak vám váš spaľovač bráni vo výdatnom spánku, neužívajte spaľovač na báze stimulantov po obede, alebo ho vymeňte za bezkofeínový. Taktiež by ste nemali užívať žiadne stimulačné látky neskôr ako o šiestej večer. 

 6 tipov ako zlepšiť účinky spaľovača tuku: najlepší spaľovač tuku

 

Majte na pamäti, že spaľovač podporí spaľovanie tukov, avšak skutočne efektívny je vtedy, ak jeho užívanie podporíte vyváženou stravou, pohybom, a samozrejme, týmito 6 tipmi. Vďaka nim získate taktiež zdravé návyky pre vaše telo, metabolizmus a psychickú rovnováhu. Spaľovače tuku na prírodnej báze sa nachádzajú však aj okolo nás, ako grapefruit, čili papričky alebo káva. V tejto forme sú vhodnými alternatívami najmä pre ľudí, ktorí majú problémy so srdcom. 

 

Páčil sa vám článok? Budeme radi, ak ho podporíte zdieľaním, prípadne sa s nami v komentároch podeľte o vaše skúsenosti so spaľovačmi tuku. Aké spaľovače ste skúšali vy? 

Autor: Mária Šandalová