Ako schudnúť po pôrode

Je typické, že väčšina žien po pôrode túži po okamžitom a rýchlom chudnutí. Pred tehotenstvom bola ich postava dokonalá, avšak počas tehotenstva, čo je prirodzené, pribrali 10- 15 kíl. Práve kvôli tomu majú novopečené mamičky pocit, že musia okamžite zakročiť, a vďaka tomu sa im ich telo odmení radikálnymi zmenami za krátky čas. Ale pozor! Pri chudnutí po pôrode platí zásada pomalého, bezpečného a zdravého chudnutia.

 

Čo si treba uvedomiť je to, že z týchto 10 až 15 kíl, tuk predstavuje len 4- 7 kíl, čo v preklade znamená, že by chudnutie nadbytočných kilogramov nemalo znamenať žiaden problém. Ďalšia vec, ktorú si je treba uvedomiť je tá, že vo vašom tele nastali určité hormonálne zmeny, ktoré môžu spomaliť samotné chudnutie po pôrode. Taktiež by ste sa mali vyhnúť prudkej a rýchlej zmene, ktorá môže byť veľkým rizikom pre vás aj vaše dieťatko.  Môžete predčasne stratiť mlieko, nadmerne zadržiavať vodu, narušiť si biorytmus, a pod.

 

Ako schudnúť po tehotenstve

 

Kľúč k úspechu

Kľúčom k úspechu, tak ako pri každej zdravej strate hmotnosti je vyvážená strava a pohyb. Netvárte sa, že ste to nečakali! Síce platí pravidlo, že strava predstavuje až 70% úspechu, avšak s akoukoľvek redukčnou diétou, čoby len myšlienkou na ňu, sa okamžite rozlúčte! Mohla by totiž ohroziť váš vysilený organizmus, ako aj tvorbu mlieka.  Počas obdobia dojčenia je práve kojenie považované za najprirodzenejšiu cestu k chudnutiu.

 

Tipy ako schudnúť po pôrode


1. Raňajky v žiadnom prípade nevynechávajte!

Mnoho výskumov potvrdilo, že ľudia, ktorí vynechávali raňajky, vykazovali vyššie hodnoty BMI (index telesnej hmotnosti). Z toho vyplýva fakt, že každý, kto raňajkuje je okamžite už od rána zásobený dostatkom energie, čo znamená, že sa nemusí prejedať a doháňať chýbajúcu energiu, teda získavať viac telesného tuku. Raňajkovaním perfektne naštartujete metabolizmus.

 Raňajky ako schudnúť po pôrode

 

2. Neponáhľajte sa

Pri rýchlom zhadzovaní hmotnosti sa telo nezbavuje nežiadaného tuku, ale len vody a svalovej hmoty. Keď sa potom vrátite k pôvodnému životnému štýlu a stravovaniu, vrátia sa vám aj schudnuté kilá, a dokonca pribudnú aj nejaké navyše. Aj tu platí pravidlo: "pomaly ďalej zájdeš", preto radšej uberajte kilá postupne.

 

3. Menej soľte

Soľ zadržiava v tele vodu a sťažuje tak aj chudnutie. Podľa prieskumov zjeme denne takmer trikrát viac soli, ako je optimálne, a preto sa snažte soliť čo najmenej.

 

4. Objavte čaro stévie

Stévia je zdrojom intenzívnej, no prirodzenej sladkej chuti. Je o mnoho sladšia než cukor, je údajne až 200 či 300- krát sladšia, a popritom neobsahuje skutočne žiadne kalórie. Je to bylinka, ktorou nahradíte cukor pri varení, pečení alebo aj káve. Poskytuje množstvo výhod, stabilizuje hladinu cukru v krvi aj pečeni, stimuluje činnosti pankreasu, urýchľuje regeneráciu po rôznych zraneniach a navyše, je veľmi nápomocná pri liečbe diabetu.

 Stevia ako schudnúť po pôrode

5. Jedzte pravidelne

Nech to znie ako akékoľvek klišé, základom je pravidelné stravovanie. Doprajte si jedlo každé tri hodiny, a tým dosiahnete to, že vám hladina cukru v krvi nebude prudko kolísať a zaženiete chúťky na sladké. A čo je veľmi dôležité, aj toto vám pomôže zrýchliť metabolizmus.

 

6. Jedzte menšie porcie

Možno to na prvé počutie znie trochu drasticky a vy si hovoríte, že jednoducho potrebujete viac. No práve pravidelná strava zaručí, že vám budú stačiť menšie porcie. Vy sa budete cítiť neustále nasýtená, a preto môžete znížiť porcie o 20%.

 

7. Jedzte zdravšie, dbajte na dostatok vlákniny

Ovocie a zelenina obsahujú nielen živiny ale aj vlákninu, ktorá vaše telo zasýti a čistí, čo výrazne pomáha pri chudnutí po pôrode. Vláknina urýchľuje prechod potravy v zažívacom trakte, stará sa o zdravú mikroflóru a protivníka nemá ani v boji proti obezite. Najviac vlákniny sa nenachádza len v ovocí, ktoré by ste si, mimochodom, mali dopriať hlavne na raňajky alebo v doobedňajších hodinách, a v zelenine, ale tiež v celozrnných výrobkoch,  semenách a strukovinách. Dožičte si aj orechy, najlepšie vlašské, ryby a kuracie mäso.

 

Zdravá strava ako schudnúť po pôrode

 

8. Po deťoch nedojedajte

Aj keď vám je niekedy ľúto jedla, ktoré vaše ratolesti nedojedli, zapamätajte si, ide o kalórie, ktoré vôbec nepotrebujete.

 

9. Dbajte na spánok

Množstvo spánku môže ovplyvňovať vaše chudnutie, a samozrejme aj priberanie. Výskumy tvrdia, že ľudia, ktorí spia príliš krátko, ľahšie priberajú, a taktiež majú väčšiu chuť na jedlo. Nevyspatý človek má väčšiu chuť do jedla, často práve na sladkosti, tiež nie je dosť odpočinutý, čím zvyšuje celkovú úroveň stresu. Navyše si zapamätajte, že už jedna prebdená noc vám môže narušiť metabolizmus a rozhádzať hormóny tak, že sa zvýši aj vaša chuť do jedla.

 

10. Nesmiete zabúdať na pitie čistej vody

Pripomínať vám potrebu dostatku tekutín je asi zbytočné, keďže sa to prízvuku dennodenne všade. Pite čistú vodu, prípadne ju skúste obmieňať s bylinkovými čajmi. Pre niektorých ľudí je pitie čistej vody priam utrpením, no uvedomte si, že ide len o zvyk. Alebo ju jednoducho ochuťte niekoľkými kvapkami citrónovej šťavy. Tabu by pre vás mali byť alkoholické a sladené nápoje, ktoré obsahujú množstvo zbytočných kalórii.

 

Pitie vody, ako schudnúť po pôrode

 

11. Bez aktívneho pohybu to nepôjde

Po pôrode s najvyššou pravdepodobnosťou nielenže vážite viac, ale máte tiež ochabnuté brušné svalstvo, a to určite nevyriešite žiadnou diétou. Jedine cvičením. Aktívnym životným štýlom dosiahnete ďaleko viac ako ste si možno mysleli. Veď si len predstavte. Počas tehotenstva ste mali menej pohybu a je samozrejmé, že ak zaradíte do svojho života, čoby len trochu pohybu, určite vám to pomôže naštartovať chudnutie.

 

Začať s aktívnym pohybom by ste mohli už po dvoch mesiacoch, prípadne, ak ste rodili cisárskym rezom, s posilňovacími cvičeniami začnite po 3- 6 mesiacoch. Odporúčame vám začať dlhšími prechádzkami s kočíkom, prípadne skúste bicykel, a časom môžete dopĺňať aj náročnejšie aktivity alebo posilňovňu. Po šestonedelí môžete postupne pridávať beh, plávanie, kalanetiku, pilates alebo jogu. Jednoducho akýkoľvek druh pohybu. 

 ako schudnúť po pôrode - cvicenie

 

 Nezabúdajte, zdravé chudnutie má jediný vzorec- spáliť viac kalórii ako ste prijali, no neobmedzovať pritom prísun živín do organizmu. Buďte trpezlivá. Nečakajte, že sa v priebehu mesiaca zmestíte do starých džínsov, ktoré ste nosili pred tehotenstvom.

 

Obdobie po pôrode prináša množstvo zmien, a je zo začiatku veľmi vyčerpávajúce. Preto by ste si začiatok svojho chudnutia mali svedomito naplánovať, a teda počkať s chudnutím dovtedy, kým sa vám nepodarí nabehnúť na pravidelný denný režim. Potom vám neostáva nič iné ako začať. Ak však vydržíte, efekt nebude len viditeľný, ale aj trvalý. Veríme, že to zvládnete bez problémov. Prajeme vám veľa šťastia.