8 zlozvykov, ktoré spôsobujú bolesť chrbta

Nie vždy je nevyhnutné rozmýšľať nad rozličnými chorobami a vašim zdravotným stavom, keď vás bolí chrbát. Dokonca aj tí najzdravší jedinci môžu zažívať tieto problémy v každodennom živote. Prečítajte si článok a možno budete niektorými príčinami vašej bolesti chrbta prekvapený.

 

Spanie na starom matraci

Dobrý matrac vydrží osem až desať rokov. Ak ste ten svoj za posledných desať rokov nevymenili, je možné, že vaša chrbtica nemá dostatočnú oporu, ktorú potrebuje. Vymeňte svoj starý za matrac, ktorý nie je príliš tvrdý, ale ani príliš mäkký. Krivky vašej chrbtice by sa do mäkkého matraca prepadli a chrbtica by nemala dostatočnú oporu.

 

8 zlozvykov, ktore sposobuju bolest chrbta

 

Nosenie veľkej tašky

Ak ste niekto, kto so sebou rád nosí celý dom, váš chrbát váš chrbát vám vďačný nebude. Nosenie veľkej tašky na jednom ramene spôsobuje že je vaše telo nevyvážené, týmto je nevyvážená aj vaša chrbtica. Prejdite na ľahšie tašku. Vaša taška so všetkým v nej by nemala vážiť viac ako 10 percent vašej telesnej váhy.

 

Nosenie vysokých podpätkov alebo plochých topánok

Podpätky, ktoré sú pre vás príliš vysoké, spôsobujú to že ohýbate chrbticu, čo prenáša tlak na vaše kĺby. Ploché topánky môžu pre vás byť takisto zlou voľbou, záleží na type vášho chodidla. Sandále bez oporného zadného remeňa spôsobujú poškodenie tým, že sa vaša noha pohybuje zo strany na stranu a rozkladá váhu nerovnomerne. Všetci máme ideálnu výšku päty. Nájdite tú svoju.

 

Hnevať sa na niekoho

Výskumníci z jednej univerzity zistili, že ľudia, ktorí odpúšťajú, zažívajú menej pocitov rozhorčenia, depresie, hnevu a menej bolestivých stavov. Vaše emócie, svalové napätie a myšlienky môžu priamo ovplyvniť intenzitu vašich signálov bolesti. Hnevať sa na niekoho vám nerobí dobre fyzicky a ani emocionálne vám nepomáha.

 

Celodenné sedenie

Zlé správy pre všetkých vás, čo máte sedavé zamestnanie! Je to zlé pre vaše zdravie. Celodenné sedenie je možno pohodlné, ale väčšina z vás nedodržiava správnu polohu počas sedenia celý deň pred počítačom, čo spôsobuje oslabenie chrbtových svalov kvôli ich nečinnosti. Sedenie navyše ukladá na vašu chrbticu o 50% viac tlaku ako státie. Ak vám váš šéf nezabezpečí stôl, pri ktorom budete môcť celý deň stáť, aby ste udržali svoj stred tela a chrbtové svaly v činnosti po celý čas, oprite sa dozadu tak, aby ste sedeli v 130 stupňovom uhle, aby ste zredukovali tlak na platničky chrbtice. Nakoniec sa uistite že vaša hlava je stále rovno a nie je nahnutá dopredu keď používate počítač.

 8 zlozvykov, ktore sposobuju bolest chrbta

Stresovanie

Ak sa stresujete, v strese je aj celé vaše telo spolu so svalmi vášho krku a chrbta, ktoré sa sťahujú a nakoniec sa zatnú. Ak sa stresujete ďalej, tieto napäté svaly nemajú šancu sa  uvoľniť, čo spôsobuje bolesť. Existuje veľa overených  spôsobov ako uvoľniť stres ako cvičenia, meditácia a teplý kúpeľ.

 

Vynechanie tréningu

Cvičenie buduje svaly, ktoré sú nevyhnutné pre podporu vášho chrbta. Ak nemáte dostatok tréningu, zažívate stuhnutie, oslabenie svalov a vaše platničky sa degenerujú. Tréningy, ktoré spevňujú svalstvo chrbta a brucha sú vašou najlepšou voľbou.

8 zlozvykov, ktore sposobuju bolest chrbta

 

Jedenie príliš veľa fastfoodu

Nie je prekvapivé, že príjem vysoko kalorickým a nízko výživných jedál vedie k priberaniu. Toto priberanie môže položiť poriadny náklad na váš chrbát. Prebytok váhy okolo stredu tela spôsobuje posunutie panvy dopredu, čo vytvára tlak na váš chrbát. Jedinci s nadváhou čelia väčšiemu riziku osteoartritídy. Zhodenie 5 až 10 percent vašej telesnej váhy môže zlepšiť stav vášho chrbta.