6 dôvodov, prečo by mali ženy posilňovať

Je priam zarážajúce, že si skutočne toľko ľudí myslí, že tuky je možné odbúravať len pomocou kardio tréningov. V posilňovni je vidieť mnoho žien, ktoré venujú haldu času kardiu a ani len netušia o tom, že výhody silových tréningov na spaľovanie tukov ďaleko prevažujú výhody kardio tréningov.

 

Myslíte si, že dvíhaním ťažkých váh sa ženy stanú príliš svalnatými, objemnými či mohutnými? Naozaj? Zamyslite sa znova. Možno vás prekvapí, keď zistíte, že dvíhanie závaží je najúčinnejším spôsobom ako rýchlo získať postavu, po ktorej netúži len každý muž, ale aj každá žena.  

 

Pomalé kardio z vás urobí slabšie a hrubšie

Povedzme, že bežíte na bežiacom páse hodinu a spálite tak 300 kalórií. Žiaľ, je to menej ako, keď si kúpite jeden "zdravý" muffin. Bežte ešte aspoň 11 hodín a začnete fakt spaľovať kilá tuku. Okrem toho, že pri takomto pomalom, nudnom a dlhom kardio tréningu spálite minimum kalórií, môžete si byť istá, že sa pri ňom akurát zbavíte aj nejakej svalovej hmoty a unavíte.

 

Čím menej svalovej hmoty na svojom tele máte, tým viac tuku bude vaše telo ukladať, takže budete ešte ťažšie chudnúť, a dokonca aj ťažšie udržiavať vašu hmotnosť, s ktorou ste spokojná.

 

A aby toho nebolo málo- vaša strata hormónov tukového tkanina prakticky nebola ani len dotknutá tradičným kardiom. Nerozhýbete si metabolizmus, čo znamená, že keď zleziete z bežiaceho pásu, nebudete počas dňa spaľovať kalórie podľa vašich predstáv.

 6 dôvodov, prečo by mali ženy posilňovať

 

Vytrápite sa na smrť, aby ste dosiahli minimálne výsledky?

Oveľa lepšou alternatívou k tradičnému kardio tréningu je vysoko intenzívny intervalový tréning- HIIT. HIIT je metóda kardia, počas ktorej sa strieda intenzívne cvičenie (ako šprint) s obdobím odpočinku. Napríklad poriadny beh po dobu 30 sekúnd a následne 60 sekundová chôdza, a tento cyklus zopakujete osemkrát.

 

Takýto tréning preniká do tukových buniek a spáli viac kalórií, udržuje zrýchlený metabolizmus dlhšie a je menej časovo náročný. Jedna štúdia ukázala, že HIIT bol deväťkrát efektívnejší na spaľovanie tukov než tradičné kardio. Takže je deväťkrát účinnejší ako tradičné kardio, ale stále nie efektívnejší ako dvíhanie činiek.

 

Spaľujte konečne tuk!

V jednom experimente dvíhalo závažie viac ako 700 žien po dobu 25 minút trikrát do týždňa. A výsledok? Získali takmer 1 kg svalovej hmoty a stratili 4 kg tuku. Ak ste aspoň trochu oboznámený s tým, ako funguje fyzická stavba tela, potom viete, že šlo o skutočne radikálnu zmenu. Samozrejme k lepšiemu.

 

Takže, dvíhanie ťažkých váh spaľuje úctyhodné množstvo kalórií. O tom niet pochýb. Avšak to nie je ten pravý dôvod, prečo je dvíhanie váh natoľko efektívne pre spaľovanie tuku. Keď dvíhate niečo ťažké, vystavujete svoje telo metabolickým reakciám, ktoré vám umožňujú zužitkovať nukleotidy lepšie a pokračovať v spaľovaní kalórií ešte 36 hodín po tréningu

 

To je práve to, čomu sa hovorí váš bazálny metabolizmus (BMR), ktorý riadi, koľko kalórií vaše telo spaľuje počas odpočinku. Ak získate viac svalovej hmoty, zvýšite tým svoje BMR, počas čoho môžete jesť a ostať stále štíhla. Čím je viac svalovej hmoty na vašom tele, tým menej telesného tuku bude vaše telo ukladať a ťažšie bude priberať na váhe.

 

6 dôvodov, prečo by mali ženy posilňovať

  

Nebudete vedieť, čo s voľným časom

Všetko, čo potrebujete je 30 až 60 minútové dvíhanie činiek asi trikrát do týždňa. To vám zaručí skvelé výsledky, ktoré si všimnete nielen vy, ale aj vaše okolie v kratšej dobe, ako sú dva týždne.

 

Dvíhanie činiek vám okrem badateľných výsledkov zaistí aj viac času na svoje ostatné obľúbené aktivity, priateľov a milované nákupy (pri ktorých sa tiež, mimochodom, dobre spaľuje).  

 6 dôvodov, prečo by mali ženy posilňovať

 

Budete mať väčšiu silu a budete sa cítiť úžasne

Štúdie dokazujú, že aj miernejší silový tréning môže zdvojnásobiť ženskú silu. Keď ste silnejšia, každodenné úlohy, ako doniesť si nákup potravín domov, dvíhanie ratolestí, alebo zbavenie sa podliezavého chlapa v podniku, bude oveľa jednoduchšie a zábavnejšie.

 

Spoločne s pocitom hrdosti, ktorý prichádza ruka v ruke s dokončovaním náročného tréningu a lámaním osobných rekordov (pri posilňovaní je veľmi jednoduché sledovať pokrok), vás vaše telo odmení dávkou eufórie v prirodzenej forme, zvanou endorfíny. Práve tie nás ovplyvňujú ako droga, samozrejme bez nechutných vedľajších účinkov.

 6 dôvodov, prečo by mali ženy posilňovať

 

Nebudete mohutné ani objemné

Pri týchto všetkých bodoch ste si možno povedali, že to všetko znie skvele, ale možno váš vnútorný hlas stále tvrdí, že budete mohutné a objemné. Áno, tento mylný predsudok v niektorých z nás stále pretrváva a je to stále nedôvera, ktorá vás odrádza. Ale myslíte si, že práve vy budete trénovať ako monštrum, konzumovať obrovské množstvo kalórií a vstrekovať si syntetické hormóny?

 

Hormóny ako testosterón sú zodpovedné za rast svalov a ženy majú 10 až 30- krát menej testosterónu ako muži. Takže je skutočne malá vzorka žien, ktoré si dokážu vybudovať väčšie svaly dvíhaním činiek. Túto drobnú skupinu žien stretnete veľmi nepravdepodobne, no v prípade, že by ste si práve vy všimli nejaký nepravidelný rast vašich svalov, zastavte a zmeňte vašu bežnú rutinu.

 

prečo by mali ženy trénovať

 

Jednoducho, dvíhanie závažia neznamená, že si vybudujete svaly ako Schwarzenegger cez jednu jedinú noc. Veď dokonca aj chlapi robia všetko, čo je v ich silách, aby si vybudovali svaly a nie každému sa to darí ihneď.

 

Zveľaďujte svoj majetok

Veľký sedací sval je jedným z najsilnejších svalov tela a jeho tvar je ovplyvnený svalovým rastom. Pokiaľ ide o budovanie veľkosti sedacieho svalu, neexistuje žiadna lepšia alternatíva ako poriadne hlboké drepy. Vďaka nim sa rýchlejšie zbavíte celulitídy, zatiaľ čo budete spevňovať nohy. Popri tom všetkom posilníte aj spodnú časť chrbta, čím sa preventívne poistíte pred bolesťami, poraneniami a úrazmi, ktoré žiaľ, prichádzajú s vekom.

 6 dôvodov, prečo by mali ženy posilňovať

 

Týmto článkom sme sa nesnažili nejakým spôsobom utlačiť kardio tréning do kúta, veď samozrejme, aj ten má svoje výhody. Chceli sme ním len dokázať, že silový tréning a posilňovanie nie je len pre mužov, práve naopak. Dvíhanie činiek prináša množstvo benefitov a výhod pre ženy a netreba sa nechať unášať negatívnymi predsudkami o opaku, ktoré sú už vlastne dávno vyvrátené. A ako by povedal nejeden kulturista, nie je nič očarujúcejšie, než vidieť ženu dvíhajúcu závažie v posilňovni. Nebojte sa to vyskúšať a budete milo prekvapená.