7 dôvodov, prečo robiť bulharské drepy

Ak patríte k tým, ktorí sa snažia svoj čas v posilňovni využiť čo najlepšie a najefektívnejšie, určite by ste nemali prehliadnuť bulharské drepy. Nevyžadujú žiadne špeciálne vybavenie či stroje, sú jednoduché, dokonca aj pre začiatočníkov, a môžete ich vykonávať naozaj kdekoľvek. Navyše, ponúkajú aj haldu iných fitness výhod, no aj napriek tomu sa nájde stále dosť ľudí, ktorí nevykonávajú tento komplexný cvik.

 Ako robiť bulharské drepy

Na obrázku môžete vidieť ako na to. Predtým, než začnete tento cvik skúšať, uistite sa, že viete ako ho správne vykonávať, aby ste využili ich plný potenciál a nestrácali len čas. Aké sú teda výhody bulharských drepov?

 

 

1. Rýchlo sa stanete väčším a silnejším

Je všeobecne známe, že akýkoľvek typ drepov vypracuje vaše nohy, stehná, lýtka a hamstringy. Navyše, bulharské drepy vám pomôžu dostať sa do anabolického stavu. Okrem toho, uvoľníte tak obrovské množstvo testosterónu v tele, čo spôsobí rast svalov a budovanie svalovej hmoty oveľa rýchlejším tempom.

 

2. Efektívne spaľujú tuk

Ešte stále mnoho ľudí nechápe, že najrýchlejší spôsob ako spáliť tuk je budovanie svalstva. Tento nedostatok vedomostí je dôvodom toho, prečo vidíme stále toľko žien vo fittku behať hodiny na bežeckom páse, skôr než robiť komplexné cviky. Pridaním bulharských drepov do vašej pravidelnej cvičebnej rutiny, pomôže budovať svaly po celom tele. Majte na pamäti, že vaše telo má potenciál spáliť až 70 kalórií denne pre každú polku kilogramu, ktorý ste získali. Takže aj keď získate len 5 kg svalov, vaše telo začne spaľovať okolo 700 kalórií denne.

 

3. Redukujú riziko zranenia

Zranenia sú v posilňovni veľmi časté. Nestávajú sa len amatérom, ale aj profíkom. Tieto typy úrazov majú tendenciu nastať v dôsledku slabých väzov a tkanív. Je fakt, že drepovanie spôsobí, že vaše telo bude flexibilnejšie a posilní to aj vaše tkanivá, čo výrazne zníži pravdepodobnosť aletického zranenia.

 Prečo robiť bulharské drepy

 

4. Vypracujú vám brušné svalstvo

Hlavným dôvodom, prečo ľudia cvičia, je to, že chcú mať vypracované brušné svaly. No mali by ste vedieť, že brušáky na spaľovanie tuku na bruchu, je len mýtus. Ak túžite po six-packu, robte cvičenia na celé telo, ako sú drepy. Vytónuje to vaše telo, vrátane trupu a zadku.

 

5. Budete skoro ako Jennifer Lopez

Tento bod platí hlavne pre dámy. Nie je nič príťažlivejšie ako fit žena s krivkami na správnych miestach. Ak si chcete vypestovať zadok ako J.Lo, mali by ste prestať zanedbávať bulharské drepy. Je to najlepší cvik na dvihnutie zadku.

 

6. Budete rýchlejšie bežať

Hoci jogging a beh nie sú najlepším spôsobom ako spáliť kalórie v posilňovni, robiť tieto typy kardio tréningov sú skvelé na zahriatie sa. Drepovanie vám posilní nohy, a preto môžete bežať rýchlejšie. Čím rýchlejšie pobežíte, tým vyššiu tepovú frekvenciu dosiahnete a skôr pripravíte vaše telo na silový tréning.

 

7. Sú extrémne bezpečné

Podľa výskumov môžu ženy aj muži každej vekovej kategórie robiť drepy. Ak sa vykonávajú správne, nespôsobia  žiadne bolesti chrbtu ani kolien. 

 

Zaujali vás bulharské drepy? Alebo ich cvičíte už dlhšie? Podeľte sa s nami v komentároch o vaše skúsenosti, prípadne podporte článok zdieľanim, a svojim priateľom a známym odporúčite ďalšie cviky.