25 zaručených tipov na chudnutie po sviatkoch

Existuje mnoho dôvodov, ktoré vás od cvičenia odrádzajú, avšak chudnutie nemusí byť také namáhavé, ako si možno myslíte. Stačí vykonať niekoľko nepatrných zmien vo vašom živote, a práve po nich uvidíte výsledky nielen vo vašej telesnej hmotnosti, ale odzrkadlia sa aj na vašom celkovom zdraví. Pozrite si týchto 25 tipov na chudnutie, ktoré vám nepomôžu zhodiť len na chvíľku, ale aj natrvalo, ak ich budete naďalej dodržiavať. 

1. Pite pred jedlom dostatok vody

Vedci zistili, že pitie vody 2 hodiny pred a po jedle je veľmi efektívne, pretože voda pomáha vstrebávaniu a absorpcii živín. Pitie vody pred jedlom zabraňuje napumpovaniu vašej hladiny inzulínu, čo je veľmi dôležité v znižovaní hmotnosti, pretože v prípade, že sú tieto hladiny inzulínu v krvi vysoké, zvyšujete šancu ukladania tuku v tele

 ako schudnúť - tipy na chudnutie - pitný režim

 

2. Menej je niekedy viac

Skúste jesť z menších tanierov, čo vám zaručí konzumáciu menších porcií. Ideálna veľkosť taniera by mala byť približne 22 cm. Porcia na takomto tanieri vám dodá pocit sýtosti.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

3. Jedlo potrebuje dostatok času

Urobte si čas pre konzumáciu svojich jedál. Určite sa s jedením neponáhľajte, nech už ste akokoľvek hladný. Ideálny čas, ktorý by ste mali venovať svojmu jedlu je 15 minút, a je to potrebný čas na to, aby si váš žalúdok myslel, že je plný.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

4. Vyhýbajte sa maškrteniu

Počas diéty sa vám toto môže zdať ako náročná a nesplniteľná úloha, a to najmä ak ste pod dlhodobým stresom a nátlakom. Ak však budete mať chuť maškrtiť, počkajte 20 minút. Je veľmi pravdepodobné, že vás tieto chúťky čoskoro prejdú. 

 ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

5. Po schodoch za každých okolností

Len dvojminútová chôdza po schodoch každý deň vám pomôže vyhnúť sa niekoľkým nadbytočným kilogramom, ktoré väčšina ľudí priberie za rok. Navyše, jednou minútou na schodisku môžete spáliť priemerne 10 kalórií. Čo znamená, že sa čoskoro zmestíte do svojich obľúbených nohavíc alebo sukne. 

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

6. Nepodliehajte emóciám

Ak máte deň pod psa, trpíte migrénami z počasia alebo vás trápi stres z pracovných povinností, dajte si pozor na to, čo konzumujete, a snažte sa zistiť, prečo jete práve toto. Ak vaše vzťahy nie sú podľa vašich predstáv a vy sa utápate v žiali pri Hriešnom tanci s vedierkom zmrzliny či tabuľkou čokolády, choďte sa radšej prejsť, zavolajte priateľom alebo si prečistite hlavu pri bylinkovom kúpeli.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

7. Doprajte si spánok aspoň 7 hodín

Aspoň 7 hodinový spánok každú noc je pre vaše telo a myseľ veľmi dôležitý. Ak ste príliš unavený, a na blahodarný 8 hodinový spánok si ani nespomeniete, mali by ste sa zastaviť a pouvažovať nad tým, či sa vaše telo a myseľ nerútia do záhuby. Je samozrejmé, že ak ste nevyspatý a máte zlú náladu, tréningu sa vyhnete najväčšou okľukou, a máte aj tendenciu zjesť toho viac

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

8. Noste obtiahnuté oblečenie

Nosením širokého a vrecovitého oblečenia skrývate svoje telo a krivky. Ak však začnete nosiť obtiahnuté oblečenie, svoje telo a partie, na ktoré priberáte, si budete všímať viac. Vďaka tomu sa budete môcť zamerať na vylepšenie svojho cvičebného plánu a vaše problémové partie. 

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

9. Zvyšky na tanieri dajde preč z dohľadu

Ak ste nedojedli všetko, čo ste mali na tanieri, zvyšky jedla dajte preč z vášho dohľadu. Stačí, ak ho prikryjete obrúskom, aby vás nelákalo jesť viac, než by ste mali.

 ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

10. Podeľte sa so svojimi cieľmi

Dosahovanie vašich cieľov bude mať o 50 % väčšiu šancu na úspech, keď sa o nich podelíte so svojim sparing partnerom alebo priateľom. Zapojte do svojich plánov na chudnutie svojich známych, kamarátov či rodinu, ktorá bude s radosťou sledovať vaše pokroky.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

11. Využite každú voľnú chvíľku

Cvičenie nemusí byť príťažou a zaberaním voľného času, z ktorého si nechcete dať ukrojiť ani minútu. Začleňte cvičenie do vašich každodenných činností. Reklamu počas vašej obľúbenej TV show alebo seriálu nemusíte vždy využiť len na prechádzku do kuchyne a prípravu ďalšej porcie popcornu. Oprášte radšej svoj bežiaci pás či stacionárny bicykel, no postačia aj obyčajné drepy či brušáky. Všetko, čo potrebujete je 20 minút (to je približne 10 reklám). 

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

12. Raňajkujte

Ani v tomto prípade sa nevyhneme radám našich starostlivých mám či starých mám. Áno, mali pravdu. Raňajky sú základom každého dňa a mali by ste si ich dopriať najneskôr hodinu po tom, ako sa zobudíte. Naštartujete tak svoj metabolizmus a tráviaci trakt.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

13. Prineste si svoj vlastný obed

Zabaľte si svoj vlastný obed a prineste si ho do práce. Možno vás vaši kolegovia budú pokladať za asociála, pretože s nimi nebudete chcieť ísť na obed, avšak svojmu telu dáte potraviny a látky, ktoré potrebuje. Navyše, nebudete plytvať čas a financie na nezdravé jedlá, ktoré naopak môžu vašej diéte a zdravému stravovaniu uškodiť.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

14. Nejedzte 12 hodín pred tým, než sa prebudíte

Aby váš žalúdok získal správne tráviace návyky, je potrebné, aby bol približne 12 hodín prázdny. Počas spánku to nemusí byť problém. Preto, ak vstávate každý deň o 6:00, mali by ste prestať jesť už o 18:00 večer.

 ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

15. Vyhýbajte sa soli

Soľ spôsobuje nafukovanie, takže uprednostňujte potraviny s čerstvými bylinkami a nesolenú zeleninu.


ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

16. Hlad je skrytý smäd

Spôsob akým vaše telo reaguje na hlad je podobný spôsobu, akým reaguje na smäd. Predtým, než sa dostanete k nezdravým desiatam, zamyslite sa nad tým, či ste skutočne hladný alebo ste len smädný. Môžete to rýchlo rozlíšiť tak, že vypijete pohár čistej vody. Veľmi ľahko zistíte, či túžba po jedle bola naozaj pravá.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

17. Prineste si vlastné občerstvenie

Za hrsť orieškov či sušeného ovocia pribalených k obedu určite oceníte, ak vaši kolegovia v práci prinesú na stôl škatuľu smažených šišiek alebo krémových koláčov z maminej päťdesiatky.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

18. Vyberte si občerstvenie plné vody

Ak už nevládzete piť hektolitre vody, skúste ju vymeniť za ovocie alebo zeleninu s vysokým obsahom vody. Napríklad, vodný melón, papriku, cherry paradajky alebo zeler. Vysoký obsah vody vás zasýti a naplní, a predídete tak aj neželanému nadúvaniu.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

19. Maškrtenie jablka vždy a všade

Jablká sú plné vlákniny a fungujú ako prírodné tlmiče chuti do jedla, a to prostredníctvom enzýmu nazývaného pektín. Pektín pomáha kontrolovať hladinu cukru v krvi.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

20. Jedzte svoje obľúbené sladkosti každý deň

Áno, čítate správne. Aj keď sa vám môže zdať, že si práve v tomto bode protirečíme, nie je to celkom tak. Počas diéty si môžete maškrtiť, avšak zdravo. Malý kúsok čokolády denne vám neuškodí, a zároveň zabráni tomu, aby ste večer pred spaním vyjedli škatuľu sušienok či celú tabuľku čokolády. Navyše, tmavá čokoláda s vysokým percentom kakaa má veľa pozitívnych vlastností, a taktiež obsahuje antioxidanty, ktoré znižujú nahromadený stres získaný z celého dňa.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

21. Používajte ovocie ako prírodné sladidlo

Ak radi pečiete, použite drvené ovocie alebo zdravý včelí med namiesto bieleho cukru.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

22. Vymeňte maslo a majonézu na sendviče

Humusová natierka s drveným avokádom a horčicou alebo pyré z varenej červenej papriky sú vynikajúce náhrady majonézy či masla. Tieto náhrady sú zdravé alternatívy rôznych dressingov či kalorických nátierok, ktoré denne konzumujete.

 

ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

23. Používajte fľašu

Majte fľašu alebo karafu na pracovnom stole. To vám zaručí, že pri každom pohľade na ňu si spomeniete, že máte dodržiavať svoj pitný režim. Pitie vody vám zaručí celodennú hydratáciu, zabránite nepríjemnému pocitu nadúvania a budete sa cítiť čulejšie a lepšie. Môžete taktiež používať rôzne filtračné fľaše, ktoré sú vhodnou alternatívou na zdravšie pitie tekutín. 

 ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

24. Nastavte si pripomienky na mobile alebo počítači

V dnešnom svete existuje veľké množstvo technického vybavenia, ktoré vám pomôže už naozaj s čímkoľvek. Preto skúste využiť svoj mobilný telefón alebo počítač a nastavte si na ňom pripomienky. Či ich už využijete na to, aby vám pripomínali, že sa máte každú hodinu napiť, poprechádzať sa po miestnosti alebo ponaťahovať chrbát. Časom sa tieto pripomienky premenia na pozitívne návyky, ktoré bez problémov zapadnú do vášho života.

 ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

25. Premeňte jedenie na spoločenskú udalosť

Mali by ste prestať jedávať pri televízii na gauči alebo pred monitorom vášho počítača. Okrem toho, že drobíte všade naokolo, neprospieva to ani vášmu telu. Skúste si nájsť partnera alebo priateľov, ktorí sa taktiež snažia zhodiť pár kíl, a vaše obedy budú spoločenskejšie. Navyše si môžete vymeniť pár rád či receptov k diéte.

 ako schudnúť - tipy na chudnutie

 

Ak sa rozhodnete zhodiť nadbytočné kilogramy po zime, nezabúdajte ani na tréningový plán, ktorý vás posunie vpred. Máte aj vy nejaké osvedčené tipy na chudnutie? Podeľte sa s o ne s nami v komentároch, a ak sa vám článok páčil, budeme radi, ak ho podporíte zdieľaním.