Zoznam cvikov: Svaly nôh, stehná, hamstringy a lýtka

Posledná časť našej série článkov s názvom "Zoznam cvikov" sa zameriava na svalovú partiu - svaly nôh, stehná a hamstringy, ale aj lýtka. Tak ako aj v predchádzajúcich článkoch, ku každému cviku sme priložili ilustračné video, aby sme vás oslobodili od zdĺhavého gúglenia. 

 

Nohy patria k veľkej svalovej partii, a dovolíme si tvrdiť, že kto má vypracované nohy, má dobrý základ. Táto svalová partia sa však veľmi často zanedbáva a nájdu sa aj takí, ktorí ju netrénujú vôbec. No minimálne jeden tréning týždenne by ste mali povenovať aj svojím nohám. 

 

Stehná a hamstringy

 

Front Squat: drep s obojručnou činkou na pleciach spredu


   

Squat: hlboký drep s obojručnou činkou na pleciach vzadu




Duck Squat: drep s obojručnou činkou na pleciach vzadu, špičky vytočené von



Hack Squat



 

Dumbell Squats: drepy s jednoručnými činkami




Jump Squats: drepy s výskokom   

   

 

Front Barbel Bench Squats: drepy s činkou vpredu




Smith Machine Squats: drepy na Smithovom stroji



 

Speed Squat: dynamický drep




Low-box Squat: drep s dosadom na nízku lavičku

 

 

 

High– box Squat: drep s dosadom na vysokú lavičku

  


Zercher Squat: druh čelného drepu s činkou medzi bicepsom a predlaktím, ruky sú spojené alebo zaťaté do pästí





Split Squat: výpady s činkou na chrbte

  


 

Dumbell Lunges: výpady s jednoručnými činkami


   

Lunges: výpady zo stoja jednonožne, trup vystretý 


 


Legpress: tlak nohami na prístroji, chodidlá pod 45° ulhom 

 

 


Leg Extension: vystieranie predkolenia v sede, extenzia proti odporu 

 

 


Power Clean: silové premiestnenie




Lying Leg Curl: zakopávanie na prístroji v ľahu na bruchu, flexia proti odporu

 

  



Thigh Abductors: roznožovanie




Thigh Adductors: znožovanie




Standing Leg Curl: zakopávanie prístrojom v stoji s oporou predná časť stehna o podložku 

 

  


Stif- Legged Deadlift: mŕtvy ťah s vystretými dolnými končatinami 

 

  


Hip Abduction on Pulley: unožovanie v stoji cez spodnú kladku jednonožne 

 




Barbell Step Ups: výstupy na lavičku s veľkou činkou 

 

 

 


Dumbell Lunges: výpady s jednoručnými činkami 



 

Lýtka

Seated Calf Raise: výpony v sede na prístroji




Standing Calf Raise: výpony na špičkách v stoji na prístroji


 


Hip Adduction on Pulley: prinožovanie v stoji cez spodnú kladku




Donkey Calf Raise: v predklone s opretými rukami so sparringom sediacim na dolnej časti chrbta




Nezabudnite, že vaše trénovanie bude najefektívnejšie, ak budete cviky obmieňať a striedať. Podeľte sa s nami v komentároch o cviky, ktoré cvičíte na posilnenie nôh.

Samozrejme budeme tiež radi, ak článok podporíte zdieľaním a pomôžete tak svojim známym, ktorým možno tieto cviky na nohy nie sú až natoľko známe