Zoznam cvikov: Svaly nôh, stehná, hamstringy a lýtka

Posledná časť našej série článkov s názvom "Zoznam cvikov" sa zameriava na svalovú partiu- svaly nôh, stehná a hamstringy, ale aj lýtka. Tak ako aj v predchádzajúcich článkoch, ku každému cviku sme priložili ilustračné video, aby sme vás oslobodili od zdĺhavého gúglenia. 

 

Nohy patria k veľkej svalovej partii, a dovolíme si tvrdiť, že kto má vypracované nohy, má dobrý základ. Táto svalová partia sa však veľmi často zanedbáva a nájdu sa aj takí, ktorí ju netrénujú vôbec. No minimálne jeden tréning týždenne by ste mali povenovať aj svojím nohám. 

 

Stehná a hamstringy

 

Squat: hlboký drep s obojručnou činkou na pleciach vzadu



 

 

Front Squat: drep s obojručnou činkou na pleciach spredu





Duck Squat: drep s obojručnou činkou na pleciach vzadu, špičky vytočené von





Lunges: výpady zo stoja jednonožne, trup vystretý





Legpress: tlak nohami na prístroji, chodidlá pod 45°





 Leg Extension: vystieranie predkolenia v sede, extenzia proti odporu



 


Lying Leg Curl: zakopávanie na prístroji v ľahu na bruchu, flexia proti odporu





Standing Leg Curl: zakopávanie prístrojom v stoji s oporou predná časť stehna o podložku



 


 Stif- Legged Deadlift: mŕtvy ťah s vystretými dolnými končatinami





Hip Abduction on Pulley: unožovanie v stoji cez spodnú kladku jednonožne


 


Barbell Squat: drep s veľkou činkou





Hack Squat: hacken drep





Barbell Lunges: výpady s veľkou činkou



 


Barbell Bench Squat / Box Squad: drep s dosadom na lavičku


 

 


Barbell Step Ups: výstupy na lavičku s veľkou činkou





Dumbell Lunges: výpady s jednoručnými činkami





Dumbell Rear Lunges: zadné výpady





Dumbell Squats: drepy s jednoručnými činkami





Jump Squats: drepy s výskokom





Front Barbel Bench Squats: drepy s činkou vpredu





Machine Squats: drepy na stroji





Power Clean: silové premiestnenie





Smith Machine Squats: drepy na Smithovom stroji




Thigh Abductors: roznožovanie





Thigh Adductors: znožovanie



 


Speed Squat: dynamický drep





Low-box Squat: drep s dosadom na nízku lavičku





High– box Squat: drep s dosadom na vysokú lavičku





Zercher Squat: druh čelného drepu s činkou medzi bicepsom a predlaktím, ruky sú spojené alebo zaťaté do pästí





Split Squat: výpady s činkou na chrbte



 

 

 

Lýtka

Standing Calf Raise: výpony na špičkách v stoji na prístroji





Seated Calf Raise: výpony v sede na prístroji



 


Donkey Calf Raise: v predklone s opretými rukami so sparringom sediacim na dolnej časti chrbta





Hip Adduction on Pulley: prinožovanie v stoji cez spodnú kladku




Nezabudnite, že vaše trénovanie bude najefektívnejšie, ak budete cviky obmieňať a striedať. Podeľte sa s nami v komentároch o cviky, ktoré cvičíte na posilnenie nôh.


Samozrejme budeme tiež radi, ak článok podporíte zdieľaním a pomôžete tak svojim známym, ktorým možno tieto cviky na nohy nie sú až natoľko známe