6 smoothie chýb, kvôli ktorým naberáte na váhe

Smoothie je osviežujúci, výživný nápoj všetkých možných chutí a farieb. Nejde však o to ako smoothie vyzerá, ale čo všetko vie vášmu telu poskytnúť. Keďže nič nie je také dokonalé, ako sa na prvý pohľad môže zdať, mali by ste sa mať na pozore pred chybami, ktorých sa často dopúšťame pri miešaní týchto životabudičov. Odstráňte tieto chyby čo najskôr, a pripravte si svoje smoothie ešte zdravšie ako zvyčajne. Ak túžite po strate nadbytočných kilogramov, prinášame vám pár rád na to, aby prostredníctvom tohto nápoja vaša váha klesala a klesala.

 

1. Chyba: Váš smoothie recept je lakomý na vlákninu

Vláknina je ako magická pilulka na chudnutie, za ktorú však nenecháte v lekárni celý majetok. Je v podstate zadarmo, a čo je dôležité, je absolútne bio- bez chemických prípravkov. Nájdete ju vo voľne dostupných zdrojoch a dokáže  vás dokonale zasýtiť na dlhší čas, takže sa počas dňa nebudete zbytočne prejedať.

 

4 smoothie chyby, vďaka ktorým priberáte na váhe- smoothie recept bez vlákniny

 

Najdostupnejším zdrojom vlákniny je ovocie, no pri jeho výbere si treba dať pozor a nakombinovať ho do smoothie správne. Najčastejšou zložkou smoothie receptov je banán, no nie je to vďaka množstvu vlákniny, ktorú obsahuje, ale vďaka jeho konzistencii. Vďaka nej je smoothie krémovejšie. Vzhľadom k tomu, že banán obsahuje približne 1,4 g vlákniny a vy chcete schudnúť, mali by ste vo svojom smoothie použiť asi 10 g vlákniny. Najvhodnejšie sú preto jahody, kel (obsahuje 2-krát viac vlákniny než špenát), avokádo, kivi, hrušky alebo chia semienka.

 

2. Chyba: Váš smoothie recept postráda proteín

Vaše smoothie môže byť maximálne zelené, no to však neznamená, že obsahuje bielkoviny, ktoré potrebujete pre udržanie dostatku energie počas celého dňa. Váš drink by mal obsahovať minimálne 10 g bielkovín, a najlepšie to dosiahnete mliekom, sójovým mliekom, gréckym jogurtom, cottage cheese-om, mäkkým tofu, fazuľou, orieškami alebo arašidovým či mandľovým maslom. Ak chodievate do fitka a konzumujete výživové doplnky, môžete vaše smoothie ozvláštniť aj  proteínovým práškom, prostredníctvom ktorého dodáte svojmu nápoju dostatok bielkovín. 

 

Smoothie s potrebným obsahom bielkovín a proteínu

 

3. Chyba: Preháňate to s ovocím

Samozrejme, tento nápoj nemá len dobre chutiť, ale ide v ňom najmä o to, že je zdravý, plný vitamínov, vlákniny a bielkovín, získaných zo zeleniny a ovocia. No ani v tomto prípade by ste nič nemali preháňať. Pochlipkávanie studeného a krémového smoothie vyrobeného z rôznych druhov ovocia, nemusí byť pre vaše telo a diétu celkom prospešné.

 

Smoothie obsahuje príliš veľa cukru

 

Aj keď ovocie obsahuje veľa vlákniny, vitamínov a živín, obsahuje tiež veľa cukru a množstvo kalórií. Ešte predtým, než naplníte svoj mixér ovocím až po samí okraj, myslite na množstvo kalórií vo vašom smoothie, ktoré môže dosiahnuť hladinu až 500 kcal. Tým, že ovocie obsahuje množstvo cukrov, zasýti vás maximálne na hodinu, a potom vás znova prekvapia bodavé pocity hladu. Ak sa tomuto chcete vyhnúť, mali by ste spárovať ovocie so zdrojom bielkoviny ako je mlieko, sójové mlieko, jogurt alebo proteínový prášok.

 

4. Chyba: Váš smoothie je plný cukru

Pri mixovaní smoothie si možno hovoríte: "Jedna polievková lyžica medu alebo javorového sirupu mi nemôže uškodiť", no, jedna takáto lyžica sladidla môže vášmu kokteilu pridať až 60 kalórii navyše. Tieto sladidlá sú možno zdravé, bio a raw, to však neznamená, že to so sladkým musíte preháňať. Za prírodné sladidlo môžete považovať už aj ovocie, ktoré obsahuje fruktózu, a tá je zdravšia ako akékoľvek sladidlo sveta. Môžete však experimentovať aj s bielym jogurtom, sójovým alebo mandľovým mliekom. Vedzte, že si od klasickým sladidiel odvyknete. 

 

Smoothie obsahuje príliš veľa cukru a kalórií

 

5. Chyba: Ale veď sú zdravé ... 

Vráťme sa na chvíľku ku kalóriám. Nanešťastie, to, že je niečo zdravé, neznamená, že má málo kalórií. Niektoré potraviny, ako avokádo, ďatle, orechy, plnotučné jogurty, ochutené mlieka, čerstvé šťavy, a dokonca aj ovocie, ako jablká, hrušky, mango, čerešne a banány, obsahujú viac ako sto kalórií. Trošku pribrzdite a použite vo vašom smoothie len malé množstvo týchto surovín a budete sa tešiť skvelým výsledkom. 

 

6 chýb smoothie a prečo naberáte na hmotnosti

 

6. Chyba: Osviežujúce smoothie plné kalórií 

Proteíny a sacharidy sú nevyhnutné po tréningu, no smoothie by ste mali chápať len ako desiatu alebo snack. Smoothies majú tendenciu dosahovať okolo 300 kalórií alebo aj viac, pričom vaše občerstvenie by nemalo mať viac ako 150 kalórií. Aby ste sa vyhli popíjaniu stoviek nadbytočných kalórií, jednoduché riešenie je, ak svoj obľúbený smoothie recept rozdelíte na polovicu. 

 

Osviežujúce smoothie plné kalórií

 

Samozrejme, do vášho kokteilu môžete pridať aj trošku pomletej škorice, ktorá priaznivo vplýva na vašu diétu, a voalá, zdravé smoothie bez zbytočných kalórií a sacharidov je na svete. Tento nápoj vám zaručí každé ráno dobrú náladu a chutný životabudič bez akýchkoľvek výčitiek.

 

Pevne veríme, že vám tieto rady a tipy pomôžu v príprave skutočne zdravých smoothies, a budeme radi, ak sa o článok podelíte so svojimi známymi a podporíte ho zdieľaním. 

 

Zdroj: Healthmag.com