Tajomstvo pekného zadku a lži, ktorým nesmiete veriť

Fotky Beyoncé či Jennifer Lopez nenechajú žiadneho muža chladným. Problémom je skôr to, že ženy sú takmer vždy, možno od prírody, nespokojné so svojim zadkom. Neustále sa trápia diétami a celulitídou, či už preto, že je ich zadok "príliš plochý" alebo "príliš veľký". Popritom si stačí predstaviť sochu Venuše, ktorú si určite pamätáte ešte z hodín dejepisu, a ktorá bola ideálom ženskej postavy už pred viac 20 tisíc rokmi. Oblé krivky sú jedným z najvýraznejších rozdielov medzi ženským a mužským telom. Navyše, až 85% mužov považuje pekný a guľatý zadok za sexy.

 Lži o cvičení na zadok a tajomstvo pekného zadku

 

Dnes si teda povieme ako dosiahnuť zadok bez celulitídy, ktorý bude pevný, vypracovaný, guľatý, dokonalý, jednoducho sexy. No predtým sa zahráme na MythBusters a vyvrátime niektoré mýty, ktoré vám, milé dámy, nedajú spávať.

 

5 mýtov o zadku

"Z drepov mi narastie obrovský zadok"

Všetci dobre vieme, z čoho rastie zadok a určite to nie sú drepy. Tí, ktorí veľkú časť dňa sedia za počítačom, alebo majú inú sedavú prácu, riskujú slabé svalstvo zadku, ak samozrejme nerobia nejaký šport aktívnejšie. Kráľom cvikov na zadok, ako aj kráľom cvikov, pri ktorom sa spaľuje najviac kalórií, sú práve drepy. Podľa výskumov môžu drepy zdvihnúť, spevniť a posilniť zadok, avšak základom je správny postoj. Potom stačí, ak si sadnete na pomyselnú stoličku, čím dokonale precvičíte sedacie svaly, a následne sa opäť vrátite do stoja.

 

Lži o cvičení na zadok a tajomstvo pekného zadku

 

"Cieleným kardio tréningom spálim tuk len zo zadku"

Prečítajte si názov tohto bodu. Prečítajte si ho znova. A ešte raz. Dáva vám to zmysel? Myslíte si, že je skutočne možné schudnúť len z určitej časti tela a len z nej? Samozrejme na stepperoch nevidíme nič zlé, a áno, môžu zasiahnuť svalové vlákna typu SO a pomôcť pri snahe budovania svalov, ale to isté môžete dosiahnuť napríklad pri cyklistike. Prednostné spaľovanie tuku z konkrétnej oblasti je fakt nonsens.

 

Lži o cvičení na zadok a tajomstvo pekného zadku

 

"Cvičím vo fittku špeciálny cvik na zadok"

Existuje množstvo cvikov, ktoré pekne vymakajú zadok a hamstringy. Medzi tieto cviky patria napríklad mŕtve ťahy, hyperextenzie, výpady alebo bulharské drepy (Ak chcete vedieť viac o tomto cviku, prečítajte si náš článok: 7 dôvodov, prečo robiť bulharské drepy). Avšak vykonávať jeden cvik nestačí. Na zväčšenie tohto svalstva je potrebné vykonávať viac variantov cvikov, a dokonca takých, ktoré sa nezameriavajú len na určitý sval, ktorý je vo vašom prípade možno problémový. Skúste si na internete vyhľadať rôzne varianty "hip extensions", ktoré sú zaručene účinné. Ako príklad uvádzame video:

 

 

"Šprintujem, aby som mala pekný zadok"

Je pravda, že bežci a hlavne šprintéri majú veľmi dobre rozvinuté svaly v zadnej časti tela a áno, šprint má skutočne pozitívne účinky na zadok. No šprint je vysoko- intenzívna aktivita, pri ktorej často dochádza k zraneniam, čo vedie k limitovaniu cvičenia a rozvoja svalstva. Pri šprinte nebudete redukovať tuk zo zadnej časti tela. Stále platí, že najlepším riešením sú hyperextenzie, drepy a hip thrust cviky, ktoré sú jednoduchšie na kontrolu a majú vyššiu úroveň metabolického stresu.

Lži o cvičení na zadok a tajomstvo pekného zadku

Ešte podotkneme, že aj bežci a šprintéri dvíhajú ťažšie váhy, a preto veľkú časť svalového rozvoja môžeme pripísať práve tomu. Týmto bodom sme vás samozrejme nechceli odhovoriť od šprintu. Ak vás šprint baví, smelo do toho, avšak pekný zadok dosiahnete silovým tréningom.

 

"Z proteínu mi narastie veľký zadok"

Pri tomto bode musíme na chvíľočku zastať a raz a navždy vysvetliť, že zadok nerastie zo žiadneho jedla a dokonca ani proteínového šejku. Proteín nie je žiaden zázračný produkt, je to doplnok výživy, ktorý po náročnom tréningu vaše svaly nakŕmi a pomôže ich zregenerovať. Človek, ktorý cvičí, potrebuje o mnoho viac bielkovín ako niekto, kto necvičí, a preto je proteín vo forme suplementu vhodnou alternatívou.

 Lži o cvičení na zadok a tajomstvo pekného zadku

 

No a teraz, keď ste už milé dámy, a možno aj páni, oboznámení so všetkými mýtmi, ktoré kolujú po internete, môžeme prejsť k samotnému tajomstvu pekného zadku

 

Tajomstvo pekného zadku

Toto tajomstvo pekného zadku pozostáva z troch bodov:

 

1. Snažte sa o minimum telesného tuku

Tento bod je tak trochu clishé, ale to nemení nič na skutočnosti, že zadok vyzerá najlepšie, keď má minimum telesného tuku. To dosiahnete najlepšie skombinovaním zdravej stravy, silového a kardio tréningu.

 ako dosiahnuť pekný zadok - tajomstvo


2. Svalový rozvoj zadku

Vôbec nás neprekvapí, ak vám pri tomto bode ihneď napadne kráľovský cvik- drep, avšak existuje ešte množstvo vynikajúcich cvikov, ktoré vás opäť raz priblížia k vášmu vysnenému zadku. Skutočne dokonalým cvikom na zadok je hip thrust, ktorý sme spomínali už vyššie. Pri budovaní vypracovaného zadku platí, že rôznorodosť cvikov víťazí. Preto sa inšpirujte a smelo experimentujte s cvikmi, ako sú drepy, výpady, bulharské drepy alebo americký mŕtvy ťah.

 

tajomstvo pekného zadku

 

3. Svalový rozvoj hamstringov

Posledným bodom tajomstva pekného zadku je rozvoj hamstringov, ktorý je založený taktiež na rozmanitosti cvikov, a preto odporúčame americký mŕtvy ťah, hyperextenzie, GHR a rôzne typy zakopávaní či už v stoji, v sede alebo v ľahu.

 Lži o cvičení na zadok a tajomstvo pekného zadku

 

Takže milé dámy, pevne veríme, že sme vám ozrejmili tajomstvo pekného zadku, ako aj vyvrátili niekoľko z desiatok mýtov, s ktorými ste sa už určite stretli, či už na internete alebo medzi svojimi priateľkami. Stále platí zlaté pravidlo kombinovania rôznych cvikov, no zabúdať by ste nemali ani na vyváženú stravu. Nám neostáva nič iné, len vám zaželať vytrvalosť! Ak sa vám článok páčil, podporte ho zdieľaním.