7 výživných olovrantov, ktoré môžete mať vždy po ruke

Je samozrejmé, že sa vám často naskytne príležitosť siahnuť po rôznych maškrtách a sladkostiach, ktoré vám poslúžia ako olovrant. Nesiahajte však po rýchlych snackoch z automatov na jedlo. Povedzme si pravdu, sú nielenže nezdravé, plné tuku sacharidov, ale obsahujú aj konzervanty, ktoré majú často negatívny vplyv na telo (napr. alergické reakcie).

 

Preto vám v tomto článku ponúkame niekoľko nápadov na snacky, vďaka ktorým sa vyhnete nezdravému jedlu, a zároveň budete sýty, spokojný a plný energie. Pozrite si týchto 7 tipov na menšie popoludňajšie snacky, ktoré vás vytrhnú zo zúfalej situácie hladu, a navyše ich môžete mať po ruke pokojne aj v práci.

 

1. Mandle a ďatle alebo mix orieškov

Zmes mandlí a datlí je perfektné občerstvenie, ktoré môžete skladovať pokojne v šuflíku svojho pracovného stola. Okrem toho, že sa táto kombinácia k sebe skvelo hodí, dostanete do svojho tela zdravý tuk, bielkoviny, a vďaka ďatliam aj nejaké tie sacharidy, ktoré vám dodajú energiu. Navyše, sladká chuť ďatlí zaženie vaše chute na maškrtenie.. Aj napriek tomu, že mandle a datle majú plnohodnotné nutričné hodnoty, majú väčší obsah kalórií (najmä sušené datle). Odporúčame preto nezjesť celé balenie naraz.

 

7 výživných olovrantov, ktoré môžete mať vždy po ruke, mandle a datle

 

2. Ovsená kaša s orieškami alebo proteínom

Ovsená kaša má vysoký obsah vlákniny a je vhodná hlavne na raňajky, no môžete ju konzumovať aj ako snack, alebo olovrant. A to preto, že vás nasýti až do večere. Ak chcete prijať viac bielkovín a dodať jej ešte lepšiu chuť, vmiešajte do kaše proteínový prášok. Ak ale chcete prispieť k zdraviu vášho srdca, vmiešajte do kaše štipku škorice a niekoľko vlašských orechovOrechy obsahujú zdravé tuky a omega mastné kyseliny, ktoré pozitívne vplývajú na cholesterol a vaše srdce. Škorica má zas protizápalové vlastnosti, a hodí sa aj do diéty.

 

7 výživných olovrantov, ktoré môžete mať vždy po ruke, ovsená kaša so škoricou a orieškami

 

3. Tuniak z konzervy

Urcite nezaškodí, ak sa v práci poistíte a pripravíte sa na pocity hladu. Výborne vám k tomu poslúžia tuniakové konzervy. Tuniak obsahuje omega-3 mastné kyseliny, a môžete ho vylepšiť aj o ryžové chlebíky a troškou šťavy z citrónu. 1 konzerva môže obsahovať 30 g bielkovín. Napriek týmto výhodám, by ste ho mali konzumovať s mierou, aby ste minimalizovali príjem ortuti z tuniaka. Avšak môžete siahnúť aj po tuniakovi pruhovanom, ktorý jej obsahuje omnoho menej.

 

7 výživných olovrantov, ktoré môžete mať vždy po ruke, tuniak 

4. Zelenina s humusom

Aj keď sa čerstvá zelenina rýchlejšie kazí, stále platí to, čo nám hovorievali naše mamy. Je najlepšou a najzdravšou potravinou, ktorú môžete konzumovať počas celého dňa.

 

Ideálna je trojkombinácia brokolice, mrkvy a karfiolu, ktorú mimochodom vegetariáni milujú. A to práve preto, že vás výborne zasýti a obsahuje minimum kalórií. Absolútne sa hodí k humusu, ktorý si pripravíte jednoducho - stačí rozmixovať cícer alebo hrach. Túto zmes necháte postáť niekoľkohodín vo vode a dochutíte ju citrónovou šťavou alebo cesnakom. Kombinácia chutí, ktorá je nezameniteľná a dodá vám výborné živiny.

 

7 výživných olovrantov, ktoré môžete mať vždy po ruke, zelenina a humus

 

 5. Figy a vysoko percentná čokoláda

Máte neskutočnú chuť na niečo sladké? Figy a vysoko percentná čokoláda je vašou free vstupenkou k tomu, aby ste si dopriali sladké bez výčitiek svedomia. Figy obsahujú železo, kopec vlákniny, draslíka a sú tiež známe svojimi protizápalovými účinkami. Čo sa týka čokolády, platí tu pravidlo: čím viac % – tým lepšie. Odporúčame 70% a viac %-nú čokoládu.

 

7 výživných olovrantov, ktoré môžete mať vždy po ruke, figy s tmavou čokoládou

 

6. Bobuľové ovocie s gréckym jogurtom

Grécky jogurt s malinami, čučoriedkami, černicami či ríbezlami? To je jednoducho klasika. Môžete ho ešte vylepšiť kakaom, ktoré vám dodá dávku antioxidantov a zasýti bez pridania kalórií. Grécky jogurt je proteínová bomba – obsahuje dostatočné množstvo bielkovín, ktoré dokážeme ľahko stráviť, a zároveň si z neho telo vezme všeto, čo telo potrebuje. Ak práve nie je sezóna bobuľového ovocia, do jogurtu môžete pridať figy. Najideálnejšie sú ale maliny, ktoré obsahujú viac vlákniny, než iné bobuľové ovocie.


grécky jogurt s bobuľami

 

7. Osviežujúce smoothie

Tento tip sa vám možno bude zdať trošku pritiahnutý za vlasy, no určite by ste ho mali vyskúšať. Zdravé smoothie či už z ovocia alebo zeleniny je fantastické občerstvenie pre vaše telo. Prisypte doň trošku Maca prášku, ktorý pomáha pri sústredení a zvyšuje hladinu energie. Je dosť možné, že zo zázračného šuflíka v kancelárskom stole nevytiahnete mixér, no na to sme mysleli tiež. Môžete si smoothie pripraviť doma a priniesť si ho do práce. V takomto prípade je vhodný aj ako dopoludňajšia desiata.

 

7 výživných olovrantov, ktoré môžete mať vždy po ruke, smoothie

 

Tieto maškrty sú jednoduché na prípravu, majú vynikajúce nutričné hodnoty a obsahujú živiny, ktoré vám pomôžu prekonať stresové situácie a náročný deň v práci. Dúfame, že sme vás aspoň trošku inšpirovali a vaše pracovné hladovanie zaženiete jednoduchým otvorením šuflíka. Podeľte sa s nami v komentároch o vaše tipy na desiaty a snacky. Samozrejme, potešíte nás tiež, ak článok podporíte zdieľaním.