Príznaky nízkej hladiny testosterónu a ako s ňou bojovať

Testosterón má vplyv na rôzne orgány, ako je pečeň, cievy, mozog, kosti, svaly, hrtan, prostata alebo erekcia, čo je aj jeden z príznakov, ktorý si muži okamžite všimnú. V porovnaní s menopauzou u žien, pokles testosterónu nie je náhly, ale postupný, a preto si ho niektorí muži ani nevšimnú.

 

Aké sú symptómy nízkej hladiny testosterónu?

Pravdou je, že muži majú rôzne príznaky nízkej hladiny testosterónu, od známych porúch, ako je znížené libido, strata ochlpenia, únava, zvýšené množstvo telesného tuku, depresia, poruchy kognitívnych funkcii (vnímanie, učenie, pamäť), až po menej známe, ako je rozpad tkaniva v tele, zníženie svalovej hmoty, strata kostnej hmoty a znížené množstvo spermií. Andropauza je mužská verzia známejšej ženskej menopauzy, a čo možno netušíte je to, že aj tú sprevádzajú zmeny nálad. Symptómy poklesu testosterónu môžu byť fyzicky aj psychicky vysiľujúce. 

 nízka hladina testosterónu

 

Ako dochádza k nízkej hladine testosterónu?

Nízka hladina testosterónu je medicínsky diagnostikovaná, keď sa v krvnom teste ukážu hladiny testosterónu pod 300 nanogramov na deciliter (ng/dL). Práca, sociálny život, deti, možno starnúci rodičia, a mnoho iného, dokážu človeka poriadne psychicky vyšťaviť a zvládanie takéhoto stresu si vyžaduje istú dávku námahy. No na to, aby ste od života dostali čo najviac, musíte mať aj dostatok energie, a keď máte navyše symptómy nízkej hladiny testosterónu, život je naozaj drina. Čo by ste preto mali robiť?


Ako redukovať symptómy nízkej hladiny testosterónu?

Existuje na to jednoduchý vzorec. Venujte sa cvičeniu minimálne 30 minút denne, zbavte sa stresu, jedzte zelenú zeleninu a potraviny bohaté na bielkoviny. Pomôcť vám môžu tiež bylinky, ktoré zvýšia hladinu testosterónu a upravia hormonálnu rovnováhu. Zvýšenie príjmu zdraviu prospešných bylín môže znížiť príznaky a podporiť zdravie erektilnej funkcie, správnu telesnú hmotnosť a vašu chuť do života. Sebadôveru si môžete vrátiť pomocou týchto 5 prírodných byliniek.

 

1. Kardamon

Kardamon, "kráľovná všetkých korenín", je dôležitá bylina, ktorá je známa hlavne vďaka svojej aróme, a preto sa používa pri varení. No čo je ešte dôležitejšie, obsahuje cenné lipidy a antioxidanty. Kardamon je bohatý na α-terpinylacetát (regulátor hormónov) a antioxidačné enzýmy, ktoré podporujú nielen reguláciu testosterónu, ale zvyšujú tiež svalovú hmotu. Toto silné korenie indukuje glutatión (antioxidant) a rozkladá oxidačný stres (voľný radikál, ktorý môže viesť k znižovaniu testosterónu). Vďaka chuti podobnej kombinácii škorice a muškátového oriešku ho možno pridávať do nápojov a jedla.

 Príznaky nízkej hladiny testosterónu a ako s ňou bojovať kardamon

 

2. Tekvicové semienka a olej

Tekvicové semienka a olej sú chutné a výživné zdroje mnohých mikroživín, ktoré, žiaľ, chýbajú v strave väčšiny mužov. Obsahujú horčík, dôležitý minerál, ktorý pomáha regulovať a zvýšiť testosterón a IGF-1 (inzulínové rastové faktory), ako aj znížiť poškodenia tkaniva. Tieto čarovné semienka obsahujú tiež leucín, aminokyselinu, ktorá napomáha k zdravej oxidácii tukov. Táto živina je dôležité pre ďalšie výzvy súvisiace so starnutím a s ich zdravé tuky premažú kĺby a spojivové tkanivo. To je veľmi užitočné pre tých, ktorí trpia poruchou erektilnej dysfunkcie. Tekvicové semienka sú k dispozícii vo väčšine obchodov s potravinami a zabezpečia vám dokonalý olovrant plný bielkovín, ktoré má navyše aj nízky obsah cholesterolu.

Príznaky nízkej hladiny testosterónu a ako s ňou bojovať tekvicové semienka olej

 

3. Tribulus terrestris

Tribulus je známy už okolo 400 rokov ako tonikum pre nízku hladinu testosterónu v tradičnej čínskej medicíne. Preslávil sa obrovským množstvom liečivých účinkom, medzi ktorými nechýba ani podpora tvorby testosterónu, a preto je vyhľadávaný aj medzi kulturistami. Tribulus zvyšuje sexuálny apetít, spríjemňuje náladu a redukuje šancu predčasnej ejakulácie. Už 1 g tribulusu má úžasné účinky, stimuluje luteinizačný hormón, ktorý nariaďuje bunkám vytvoriť testosterónové bunky. Jeho účinky sú zvýšenie túžby, predĺženie doby erekcie a intenzívnejší orgazmus. Preto, že je natoľko populárny o kulturistov, tribulus terrestris je k dispozícii aj ako doplnok výživy.

 Tribulus terrestris príznaky nízkej hladiny testosterónu

 

4. Med

Med je v mnohých kultúrach považovaný za priam posvätný element. Je lahodný, raňajkám dodáva energiu, oživí aj popoludňajší čaj, a okrem toho, je vynikajúcim prírodným sladidlom aj v zdravých smoothies. Obsahuje chrysín, ktorý blokuje premenu testosterónu na estrogén. Minerálny bór robí to isté, čo mimochodom, med obsahuje tiež. To znamená, že zachováva vyššie hladiny testosterónu. Toto sladidlo tiež obsahuje aktívne enzýmy a aminokyseliny, ktoré zohrávajú zásadnú úlohu v nálade. Med vám dodá viac ako len úsmev na tvári, apropo, je to tiež skvelé afrodiziakum.

 med príznaky nízkej hladiny testosterónu

 

5. Mandle

Madle sú nielen chutné, ale môžete ich mať vždy po ruke a pridať ich do svojho obľúbeného smoothie alebo šalátu. Tieto úžasné oriešky obsahujú dôležité živiny, ktoré môžu uľahčiť tvorbu testosterónu a udržiavať zdravú hladinu hormónov. Medzi tieto živiny patrí vápnik, horčík, draslík, mastné kyseliny a vitamín E, ktoré sa podieľajú na funkcii semenníkových žliaz a nadobličiek, ktoré regulujú a zvyšujú testosterón. A čo je najdôležitejšie, mandle obsahujú L-arginín, aminokyselinu, ktorá buduje tkanivo, podporuje rovnováhu nálad a erektilnú funkciu.  L-arginín tiež podporuje oxid dusnatý, ktorý je dôležitý pre tkanivové prekrvenie počas erekcie a reguláciu anabolických funkcií.

 

Mandle dnes už nájdete pomaly v každom obchode s potravinami, no skúsiť môžete tiež mandľové maslo, ktoré je chutné a obsahuje omega-3 mastné kyseliny.

 mandle príznaky nízkej hladiny testosterónu

 

6. Kurkuma

Kurkuma je v súčasnosti veľmi populárna a určite nie náhodou. Okrem toho, že je chutná, má tiež liečivé účinky. Mnohí sa zhodujú v tom, že je takmer nevyhnutnou ingredienciiou na každý deň, kvôli svojej schopnosti pôsobiť na estrogén. Aktívna zložka kurkumín, ktorú obsahuje, znižuje konverziu testosterónu na DHT rýchlo, alebo, jednoducho, nízku hladinu testosterónu. Žiaľ, syntetický estrogén je zastúpený v mnohých našich potravinových zdrojoch a nie je jednoduché vyhnúť sa mu. No práve Kurkuma je pred týmto estrogénom ideálnou obranou, ktorá dostupná vo väčšine obchodov s potravinami.

 kurkuma príznaky nízkej hladiny testosterónu

 

Ak chcete, aby vaša hladina testosterónu trochu poskočila a vyrovnala správnu hormonálnu bilanciu, skúste pridať do svojho jedálnička niektoré z týchto lahodných bylín a korenín. V prípade, že chcete tento proces urýchliť, skúste Tribulus Terrestris alebo testosterón vo forme výživových doplnkov.

 

Čo ste vyskúšali na zvýšenie hladiny testosterónu vy? Podeľte sa s nami v komentároch o vaše skúsenosti. Ak sa vám článok zdal nápomocný, budeme vďační za podporu jeho zdieľaním.