Prihlásiť
Kalkulačka rychlosti bazálního metabolismu - BMR

Online BMR kalkulačka

BMR, teda Basal Metabolic Rate, v preklade bazálna rýchlosť metabolizmu, je meranie energetického výdaja organizmu v pokoji. Výsledkom BMR je číslo, ktoré určuje, koľko kalórií potrebujete denne prijať pre udržanie základných životných funkcií a aktuálnej telesnej hmotnosti. Pre jednoduchšie meranie bazálneho metabolizmu použite našu online BMR kalkulačku.

Ako používať BMR kalkulačku?

Vypíšte údaje o vašom veku, pohlaví, výške a telesnej hmotnosti do formulára. BMR kalkulačka vám následne jednoducho a rýchlo vypočíta vaše BMR. Výsledok BMR v tabuľke zohľadňuje aj váš level fyzickej aktivity.

Aké je vaše
BMR?

Ako funguje BMR kalkulačka?

Jednoduchý spôsob ako vypočítať svoje BMR je pomocou 3 rovníc vytvorených zo štatistických údajov. Najpresnejšou z nich je Mifflin-St. Jeorova rovnica, ktorú sme použili aj v našej online BMR kalkulačke. Jej vzorec je nasledovný:

  • Pre mužov: BMR = 10 x W + 6,25 x H – 5 x A + 5
  • Pre ženy: BMR = 10 x W + 6,25 x H – 5 x A – 161

Hodnoty W, H a A pritom znamenajú:

W (weight) je telesná hmotnosť v kg
H (high) je telesná výška v cm
A (age) je vek v rokoch

Ak chcete zistiť, koľko kalórií potrebujete denne prijať, vynásobte svoje BMR koeficientom fyzickej aktivity podľa tabuľky. Výsledok tak bude zohľadňovať aj level vašej fyzickej aktivity.

Level fyzickej aktivity
Charakteristika
Koeficient fyzickej aktivity
Sedavý typminimálny alebo žiadny pohyb1,2
Ľahko aktívny typtréning 1 až 3-krát týždenne1,375
Mierne aktívny typtréning 3 až 5-krát týždenne1,55
Veľmi aktívny typtréning 6 až 7-krát týždenne1,725
Extra aktívny typveľmi intenzívny každodenný tréning alebo fyzicky náročná práca1,9

Údaj BMR vypočítaný pomocou online kalkulačky alebo vzorca nemusí presne zohľadňovať vašu bazálnu rýchlosť metabolizmu. Jediný spôsob, ako získať 100 % pravdivý výsledok BMR, je laboratórne testovanie.

Prečo je dobré vedieť svoje BMR?

Akonáhle poznáte svoje BMR, viete presne, koľko kalórií počas dňa spálite v pokojovom stave. Ak číslo BMR vynásobíte koeficientom fyzickej aktivity, môžete určiť, koľko kalórií potrebujete prijať, aby ste získali svalovú hmotu, stratili tuk alebo si udržali svoju váhu. Jednoducho povedané, ak viete, koľko kalórií prijmete a spálite, cesta za vašim fitness cieľom bude jednoduchšia. Ako na to?

  • Chcete si udržať váhu? Prijmite toľko kalórií, koľko spálite.
  • Je vaším cieľom nabrať hmotnosť pomaly a stabilne? Zvýšte príjem kalórií približne o 300 až 500 kcal denne.
  • Je vaším cieľom nabrať hmotnosť rýchlejšie? Zvýšte príjem kalórií približne o 700 až 1 000 kcal denne.
  • Chcete schudnúť? Znížte príjem kalórií približne o 500 kcal denne.