BSN Orechy a semienka

Orechy a semienka od výrobcu BSN je kategória produktov, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou zdravej výživy. Vo svojom jedálničku ich pravidelne majú všetci priaznivci zdravého životného štýlu vrátane športovcov, vegánov a ďalších ľudí. Hodia sa dokonca aj pri chudnutí, dodržiavaní low-carb, paleo alebo keto diéty. Orechy a semienka za svoju popularitu vďačia najmä priaznivému zloženiu, ktorému vládnu zdravé tuky. Získajú si vás však aj skvelou chuťou, chrumkavou konzistenciou a nekonečnými možnosťami využitia. Potom už záleží len na vás, či si vyberiete osvedčené mandle, arašidy, slnečnicové semienka alebo siahnete po exotickejších para či makadamových orechoch. V každom prípade s týmito produktmi nikdy nešliapnete vedľa.

Najobľúbenejšie druhy orechov

V kategórii nájdete tie najchutnejšie plody zo sveta orechov. Sú dostupné vo variante so šupkou, bez šupky alebo ochutené. Na svoje si teda príde naozaj každý. 

  • Nelúpané mandle sa môžu pochváliť prirodzenou horkosladkou chuťou a skvelým obsahom vitamínov a minerálnych látok. 
  • Blanšírované mandle sú lúpané, vďaka čomu majú sladšiu chuť, a hodia sa tak na pečenie zdravých dobrôt. 
  • Údené mandle majú unikátnu chuť a výraznú chrumkavosť, čo z nich robí ideálny zdravý slaný snack. 
  • Mandle v horkej čokoláde sú zase vhodnejšou alternatívou sladkosti, ktorá v sebe spája chrumkavosť mandlí a výraznú chuť kakaa. 
  • Arašidy nepražené a nesolené potešia svojou prirodzenou chuťou. Skvele sa teda hodia na prípravu slaných a sladkých jedál.
  • Lieskové orechy sú takisto nelúpané a nepražené. Takže záleží len na vás, či si ich vychutnáte samotné v tejto prírodnej forme alebo ich opražíte, pomeliete či inak spracujete pri príprave vašich obľúbených jedál.
  • Kešu orechy potešia príjemne sladkou chuťou a jemnou textúrou, vďaka čomu si ich obľúbi takmer každý.
  • Vlašské orechy majú charakteristickú horkosladkú chuť, ktorá nemôže chýbať mnohým dezertom či šalátom. Medzi ostatnými orieškami vynikajú aj prirodzeným obsahom omega-3 mastných kyselín, čo z nich robí ideálnu zdravú pochúťku.  
  • Pekanové orechy sú podobné tým vlašským, ale mají o niečo sladšiu chuť. Ide teda o ideálnu ingredienciu do sladkého pečiva a dezertov. 
  • Nelúpané pistácie poslúžia ako zdravé pohostenie pre návštevu. A pokiaľ vám nevyhovuje variant v škrupine, vyskúšajte lúpané pistácie, ktoré môžete hneď jesť a nestrácať čas a trpezlivosť lúpaním.
  • Para orechy známe tiež ako brazílske orechy vďaka svojej výnimočnej chrumkavosti patria k tým najobľúbenejším. Okrem toho sú cenené pre obsah minerálnych látok a hodia sa ako súčasť zdravého snacku.   
  • Makadamové orechy sa nazývajú kráľovské, pretože patria k tým najexkluzívnejším plodom. Môžu sa pochváliť jemnou maslovou chuťou, krémovou štruktúrou a obsahom dôležitých živín.    

Najobľúbenejšie druhy semienok

Nenechajte sa zmiasť drobným tvarom semienok. Po výživovej aj chuťovej stránke totiž ide o malé poklady, dokonca sa často označujú ako superpotraviny. 

  • BIO Slnečnicové semienka a BIO Tekvicové semienka sú nesolené a bez šupky. Hneď si teda môžete vychutnať ich prirodzenú chuť, a prijať tak zdravé tuky a ďalšie biologicky aktívne látky.
  • Chia semienka patria medzi obľúbené zdroje prospešných tukov a pýšia sa aj vysokým podielom vlákniny. Navyše majú schopnosť napučať, vďaka čomu z nich bez problémov pripravíte lahodný chia puding
  • BIO Ľanové semienka sú zase vyhľadávané pre obsah kyseliny alfa-linolénovej (ALA), ktorá patrí k esenciálnym omega-3 mastným kyselinám.
  • BIO Konopné semienka sa môžu pochváliť tiež podielom zdravých tukov. Navyše sú lúpané, a môžete si ich tak pridať rovno do kaší, šalátov a ďalších jedál, čím ich obohatíte o množstvo dôležitých živín.      
  • BIO Kakaové bôby vcelku alebo drvené sú ideálne pre všetkých milovníkov čokoládovej chuti, ktorí ju chcú vyskúšať v tej najprirodzenejšej podobe. Tento plod kakaovníka sa navyše vyznačuje vysokým obsahom vlákniny, vitamínov a minerálnych látok.   
  • Mak modrý patrí medzi tradičné prísady sladkých pokrmov. Pridáva sa preto do kaší a ďalších jedál. Okrem toho vyniká podielom cenných nenasýtených mastných kyselín a vlákniny. 

Zmesi orechov a semienok 

V ponuke myslíme aj na všetkých, ktorí by najradšej vyskúšali niekoľko orechov a semienok naraz. Okrem rozmanitých chutí tieto zmesi ponúkajú široké spektrum vitamínov, minerálnych látok, zdravých tukov a ďalších prospešných živín.

  • Mix prírodných orechov obsahuje mandle, kešu, para orechy, arašidy a lieskové orechy. Táto zmes je nesolená a bez pridaného cukru. Poteší teda všetkých fanúšikov zdravého maškrtenia.   
  • Študentský mix sa skladá z mandlí, lieskových, kešu a vlašských orechov, ktoré v tejto zmesi perfektne dopĺňajú hrozienka. Dodá vám poriadnu porciu energie nielen na štúdium.
  • Nutty mix s jahodami zaujme výbornou kombináciou orechov, semienok a lyofilizovaných jahôd. Ideálne sa hodí do jogurtov, kaší alebo samostatne ako zdravý snack. 

Využitie orechov a semienok

Orechy a semienka ponúkajú toľko možností využitia, že ich do svojho jedálnička ľahko zaradíte každý deň.

  • Na obohatenie obilnej kaše sa hodí akýkoľvek druh orechov a semienok. Medzi tie najobľúbenejšie patria chia, konopné semienka, mandle či makadamové orechy.
  • V smoothie a iných nápojoch sú ideálne najmä chia semienka. Tie majú totiž výborný nutričný profil, navyše skvele napučia. Môžete v nich však rozmixovať aj ľanové či konopné semienka alebo orechy podľa chuti.   
  • V šalátoch chutia skvele jemne opražené vlašské, kešu a para orechy. 
  • Do ázijských jedál sa zase výborne hodia chrumkavé arašidy. 
  • Do nátierok môžete pridať slnečnicové, konopné alebo tekvicové semienka.
  • Na sladké pečenie využijete napríklad blanšírované mandle, mak aj vlašské orechy. 
  • Do cesta na chlieb či iné slané pečivo môžete pridať mleté ľanové semienka, drvené vlašské alebo lieskové orechy. 
  • Pri príprave domáceho müsli, granoly či müsli tyčiniek využijete kešu, nelúpané mandle a ďalšie vaše obľúbené orechy a semienka.
  • Kombináciou rôznych druhov orechov a semienok získate vlastný mix, ktorý si môžete nasypať do jogurtu či tvarohu alebo jesť samostatne. S ovocím vytvoria taktiež výborný zdravý snack, ktorý vám doplní energiu.   

Ak sa chcete dozvedieť viac o účinkoch orechov, prečítajte si náš článok Orechy a všetko, čo o nich musíte vedieť.

Zobraziť viac
Kategória neobsahuje žiadne produkty.