6 chýb, pre ktoré nevidíte výsledky

Venujete sa cvičeniu už dlhšiu dobu, no výsledky sa akosi zabudli dostaviť? Žiaľ, nezabudli. Výsledky vedia veľmi dobre prečo nedostavili, ale čo vás poteší je to, že to vieme aj my. Ak sa veci nedejú celkom tak, ako ste si zaumienili, môže sa veľmi ľahko stať, že sa namiesto výsledkov dostaví skôr frustrácia a nechuť. Ale nevzdávajte to. S frustráciou sa nebojuje síce ľahko, no skúste dať ešte jednu poslednú šancu zmene, vďaka ktorej sa namiesto spomínanej frustrácie dostavia skutočne výsledky.

Ako na to? Je to častá otázka, na ktorú je celkom jednoduchá odpoveď. Pozrite si 6 chýb, pre ktoré nevidíte výsledky.  

 

1. Klamete sami seba

Po prvé, ak chcete naozaj vidieť výsledky, musíte byť konzistentný a neklamať sám seba, že pre to robíte skutočne všetko, čo by ste mali. A mali by ste teda poctivo športovať. "Poctivo" je veľmi podstatné slovo. Znamená to, že cvičíte v určitý čas a práve v deň, kedy ste si to naplánovali.

 

Ak v jeden deň trénujete, v ďalší deň sa vám nechce a tréning jednoducho preskočíte, no v ďalší deň sa donútite trénovať zas, a takto postupujete, tak sa ani nemáte čomu čudovať. Ako môžete po tomto očakávať vôbec nejaké výsledky?

 

Ako inak, nedostavia sa. Uistite sa, že robíte skutočne všetko preto, aby ste sa mohli tešiť svojmu pokroku. Dávajte si pravidelné rendezvous s posilňovňou z chuti a tak, ako ste si to naplánovali.


Lenivosť pri cvičení


2. Necvičíte kombinované cviky

Ďalším dôvodom zlyhávania môže byť izolovaný tréning. Ak cvičíte 10 rôznych cvikov len na biceps, strácate čas. Zamerajte sa na zložité kombinované pohyby, ktoré zapájajú viac svalových partií naraz. To sú práve tie cviky, ktoré prinesú tie najlepšie výsledky, a tie, ktoré vám pomôžu dosiahnuť požadované výsledky najrýchlejšie.

 

Samozrejme môžete pridať aj zopár izolačných cvikov na konci tréningu, ale mali by byť skôr len milou spomienkou pre vaše svaly na staré tréningy ako nejakou každodennou rutinou.

 

Fitness tréning

 

3. Nevenujete patričnú pozornosť odpočinku

Po ďalšie, nekladiete dôraz na odpočinok medzi cvikmi počas tréningu. Často sa doba odpočinku zvrtne aj na 2 až 3 minúty, čo by mohlo byť dôvodom, prečo nevidíte pokroky, po ktorých ste tak túžili.

 

Pamätajte si, že kratší odpočinok medzi cvikmi pomáha v tele vytvoriť metabolické reakcie a tiež zabezpečí udržiavanie únavy z tréningu na vyššej úrovni. Možno to na prvý pohľad znie divne, ale naučí to vaše telo trénovať aj počas únavy, takže pri každom ďalšom tréningu budete viac a viac pripravený na jeho zvládnutie.  Ale nezabúdajte, že medzi sériami cvikov musíte mať menšiu pauzu, no snažte sa ju udržiavať stále rovnakú


4. Podceňujete alebo preceňujete

Ďalšou zásadnou chybou, ktorú robia hlavne ženy, je, že nedvíhajú dostatočne ťažké váhy. Väčšina žien podceňuje svoju silovú úroveň a keby skúsili trochu ťažšie váhy, mohli by už po kratšej chvíli vidieť oveľa lepšie výsledky. Namiesto toto, dovolia negatívnym predsudkom a strachu z toho, že budú príliš objemné, aby ich zastavili v dosahovaní cieľov.

 

Ak by to tak bolo, prečo sa toľkým mužom nedarí nabrať objem? Na to, aby ste nabrali fakt objem potrebujete jesť množstvo jedla, dvíhať veľké hmotnosti aj po celé roky a mať abnormálne vysokú hladinu testosterónu. No pravdou je, že 99% žien aj kvôli testosterónu nebuduje svalovú hmotu tak ľahko a rýchlo. Snaha im však pomôže byť silnejšími a štíhlejšími - jednoducho všetkým, čím chcú byť.

 

Muži majú zas opačný problém, preceňujú sa. Snažia sa už po krátkom čase dvíhať príliš ťažké hmotnosti, čo najčastejšie vedie k zraneniam. Tak ako niekedy ženy potrebujú výzvy, muži potrebujú limity. Hlavne pri ťažkých váhach. To neznamená, že si muži nemajú dávať výzvy. Musia si ich dávať, ale mali by byť skutočne dosiahnuteľné. Nesnažte sa predvádzať dvíhaním ťažkých činiek, ktoré sú mimo vašich schopností. Vedzte, že ženy to aj tak rýchlo prekuknú :)

 

Úraz v posilňovni, precenenie svojich síl

 

5. Nejete správne

Najčastejšou chybou, ktorej  sa dopúšťa najviac ľudí je práve nesprávne dodržiavanie jedálnička. To, že vplyv jedla na telo predstavuje 70%, vám asi nie je cudzie. Jesť správne druhy potravín v správny čas je teda viac než podstatné. Jedlo, ktoré jete je práve to, čo vaše telo poháňa živinami, ktoré nielenže napomáhajú vytváraniu svalovej hmoty, ale tiež napravujú poškodené svaly z tréningu.

 

Jedlo sa spája s kalóriami, a ak ich prijímate veľa, nebudete chudnúť. Avšak, musíte ich prijímať toľko, koľko vaše telo potrebuje. Preto si pamätajte, že ak zlyháte pri stravovaní, žiaľ, zlyháte aj pri dosahovaní vašich pokrokov.

 

Fitness strava šalát

 

6. Máte zlé spánkové návyky

Ak nespíte počas noci aspoň sedem hodín, nedáte svojmu telu dostatok času na regeneráciu. Väčšina ľudí  sa potýka práve s problémom nedostatku spánku, ktorý je tak trochu spojený aj s dnešnou dobou a zaneprázdneným životným štýlom.

 

Skúste si nastaviť nový spánkový režim a doprajte si aspoň osemhodinový spánok, vďaka ktorému budete mať lepšiu kontrolu nad svojim apetítom, chuťou k jedlu, a tým vlastne aj nad kalóriami. Okrem toho budete počas dňa vylučovať menej kortizolu, ktorý podporuje akumuláciu brušného tuku, a zrýchli sa vám metabolizmus. Vedzte, že sa skutočne oplatí chodiť spať skôr.

 Fitness spánkové návyky

 

Ak si dáte  záväzok a budete sa vyhýbať týmto chybám, máte o zmenu postarané a konečne sa dočkáte aj výsledkov, po ktorých ste tak túžili. Ak to však neurobíte, a budete pokračovať ďalej s vašim doterajším životným štýlom, vedzte, že skutočne nemusíte strácať čas v posilňovni.