Spáli ranný kardio tréning viac tuku?

Tiež patríte k ľuďom, ktorých niekedy potrápia výčitky z prejedania, a potom krvopotne uvažujete nad tým, ako sa urýchlene zbaviť nadbytočných kiologramov? Pre niekoho je riešením silový tréning vo fitku, iní zas uprednostňujú kardio. Tentokrát si posvietime na to, či je ranný kardio tréning efektívnejší.


Spáli ranný kardio tréning viac tuku?

 

Ranné kardio na prázdny žalúdok?

Kardio tréning je neodmysliteľnou súčasťou akéhokoľvek tréningu, či už ide o kulturistiku, silové športy, alebo klasický tréningový program v posilňovni. Zvyšuje vytrvalosť a je dôležitým faktorom pri prevencii problémov a ochorení srdca.


Mnoho športovcov uprednosňuje kardio tréning ešte pred raňajkami s domnienkou, že využijú nahromadený telesný tuk ako zdroj energie, a zvýšia si úroveň bazálneho metabolizmu po celý zvyšok dňa. Toto tvrdenie ale nie je potvrdené vedeckými štúdiami.

 Spáli ranný kardio tréning viac tuku?

 

Tréning na lačno môže byť ale najhorším nápadom. Ráno sú nízke vaše zásoby glykogénu, ako aj hladina energie, a pretože nemáte sacharidy, kardio by malo zničiť vaše zásoby tuku. Správne? Je to však úplne inak.


Počas kardia nedochádza k spaľovaniu tukov, ale asi až dve hodiny po ňom. Namiesto toho sa bude vaše telo pozerať po chutných svaloch ako zdroja energie. Bye bye svaly! Toto je najhoršia nočná mora športovcov. Takže, ak vašim cieľom nie je strata svalovej hmoty, potom nevykonávajte kardio na prázdny žalúdok.


Pravdepodobne nebudete mať dostatok energie, čo znamená zníženie výkonu = horšie výsledky. Porozmýšľajte nad tým, vaše telo malo pôst asi 8 hodín (v ukážkovom prípade) a potrebuje niečo zjesť, aby sa naštartovalo.

 Kardio ráno na prázdny žalúdok

 

Nekŕmiť svoje telo a cvičiť je ako bojovať vo vojne bez akéhokoľvek streliva. Netvrdíme, že je ranný kardio tréning zlý, zlý je ranný tréning na lačno. Preto si doprajte pred tréningom aspoň niečo malé, napríklad proteínový nápoj, ktorý vás pripraví na cvičenie.

 

Výhody ranného tréningu

Ešte v roku 1999 vyšla štúdia [1], ktorá tvrdila, že hladina testosterónu je vyššia práve ráno. Dočítali sme sa tiež, že ráno je najlepším časom na tréning. Napriek tomu to nie je jednoduché, pretože existuje jedna vec nazývaná "život". Faktom je, že všetci tréninujeme vtedy, keď môžeme, a teda väčšina ľudí trénuje po práci.


Kardio ráno na prázdny žalúdok


Možno sa ale budete chcieť radšej nazývať ranným vtáčaťom. Ranné kardio naštartuje váš metabolizmus na celý deň. Najlepším časom na ranné kardio je asi 30 až 45 minút po prebudení, keďže počas spánku je váš prietok krvi líši iný, ako keď ste aktívny. Pretp potrebujete dať telu minimálne 30 minút, aby sa dostalo do plne aktívneho stavu. Keď ale začnete trénovať ráno, stretnete sa s týmito výhodami:

 

• Ranný tréning vás výborne prebudí a nabije energiou
• Vybudujete si konzistenciu a zvyk - po tréningu máte celý zvyšok dňa pred sebou
• Prázdne a polo prázdne fitness centrá - nemusíte čakať na kardio stroje
• Naštartujete svoj metabolizmus - organizmus bude pracovať ďalších 24 hodín na vyšších obrátkach
•  Zvýšite vylučovanie endorfínov (hormónov šťastia) - budete spokojnejší a budete mať viac energie
• Redukuje stres
• Zlepší stravovacie návyky a reguluje chuť do jedla po celý zvyšok dňa
• Udržiava psychickú pohodu a zlepšuje náladu
• Zvyšuje produktivitu práce a sústredenie
• Zvýši disciplínu
• Zlepší spánok
• Zvyšuje pravdepodobnosť nevynechávania tréningov - večerný tréning skôr vynecháte kvôli prílišnej únave z práce
• Zvyšuje látkovú výmenu

 

Je ranný tréning efektívnejší?

Aj napriek tomu, že ranný tréning ponúka množstvo výhod, väčšina fyziológov a odborníkov presadzuje názor, že nie je dôležité, v ktorej denne dobe dochádza k spaľovaniu kalórií. 


Stále platí vzorec: Musíte spáliť viac kalórií, ako príjmete. Nepotrebujete žiaden profesorský titul, aby ste pochopili, že časovanie kardio tréningu nemôže byť rozhodujúci faktor pre odbúravanie tukov. 

  Je ranný tréning efektívnejší na spaľovanie tuku?

 

Podeľte sa s nami v komentároch o svoje názory na ranný tréning a napíšte nám, kedy trénujete vy. Samozrejme, budeme radi, ak článok podporíte zdieľaním.