Zoznam cvikov: Triceps a svaly predlaktia

V piate časti našej série článkov s názvom "Zoznam cvikov", sa zameriame na svalovú partiu- tricepsy a svaly predlaktia. Tak ako aj v predošlom článku, ku každému cviku sme priložili ilustračné video, aby sme vás oslobodili od zdĺhavého gúglenia.

 

Tricepsy

Tricepsy sú svalovú sústava paže, ktorá tvorí zadnú a väčšiu časť ruky. Muži ich cvičia najmä z hľadiska masívnosti, nakoľko tvorí až dve tretiny objemu predlaktia. Ženy by mali naopak túto svalovú sústavu spevňovať, aby dosiahli estetický vzhľad. 

EZ-Curl Bar/Lying Barbell Triceps Extension/Lying French Press: tricepsové extenzie v ľahu – francúzsky tlak obojručnou činkou, prípadne EZ- tyč


 


Standing/Sitting Dumbbell French Press, Triceps Extension: tricepsové extenzie v stoji alebo v sede



 


Standing/Sitting Dumbell French Press: tricepsové extenzie,  francúzsky tlak v stoji/v sede



 


 Lying Barbbell Triceps Extension in 45 degree: tricepsové extenzie do 45° uhla v ľahu s obojručnou činkou nadhmatom



 


Close Grip French Press: tlak na lavičke s obojručnou činkou pri úzkom úchope nadhmatom



 


 Triceps Paralel Bar Dips: kľuky na bradlách s rovnakou výškou žrdí, prsty k sebe



 


Dips Between Benches: tricepsové kľuky, vzpor ležmo vzadu na lavičke, nohy oproti lavičke



 


 Cable Push-Down, Triceps Pushdown, Cable Pressdown: tricepsové extenzie, obojručný tlak v stoji pred telom cez vrchnú kladku do pripaženia



 


Cable Triceps Extension, Long Pulley Extension, Pulley Pushdown: tricepsové extenzie cez hornú aj dolnú kladku spoza hlavy




 Rope Triceps Extension, Rope Pulldown: technika ako pri predchádzajúcom cviku, uchopiť lano, tricepsové extenzie, vystieranie predlaktia v predklone do vodorovnej polohy jednoručne s oporou druhej ruky o koleno

 


Nautilus Triceps: tricepsový zhyb na špeciálnom prístroji


Svaly predlaktia

Predlaktie je časť tela, ktoré sa často počas tréningov ignoruje, prípadne sa na ňu zabúda. Nie každý chce mať ruky ako Pepek námorník, a táto svalová skupina sa precvičuje taktiež aj pri iných cvikoch, najmä pri trénovaní bicepsov a chrbta. Dôležité však je podotknúť, že dobre vytrénované svaly predlaktia pomôžu pri zlepšení úchopuzvyšovaní sily pri iných cvikoch, pri ktorých fungujú tieto svaly ako asistenti. 

 

 Barbell Wrist Curl: klopenie zápästiami podhmatom s veľkou činkou

 

 

 


Barbell Reverse Wrist Curl: klopenie zápästiami nadhmatom s veľkou činkou

 

 

 

Nezabudnite, že vaše trénovanie bude najefektívnejšie pri obmieňaní a striedaní cvikov. Podeľte sa s nami v komentároch o cviky, ktoré cvičíte na posilnenie svalov prelaktia a tricepsov. Samozrejme budeme tiež radi, keď článok podporíte zdieľaním a pomôžete tak svojim známym, ktorým možno tieto cviky na triceps a predlaktia nie sú až natoľko známe.