Zoznam cvikov: Svaly brucha

V minulom článku ste svoj zoznam cvikov obohatili o ďalšie nové cviky na triceps a svaly predlaktia, a dnes sa zameriame na cviky na svaly brucha. Okrem klasických názvov v slovenskom a anglickom jazyku, tu nájdete aj ilustračné videá, vďaka ktorým vám ušetríme zdĺhavé gúglenie. 

 

Svaly brucha  

Tukové faldíky, najčastejšie spôsobené stresom a, samozrejme, nesprávnou stravou (správna strava je až 70% úspechu), sú nielenže neestetické, ale dokonca aj veľmi nebezpečné pre organizmus. Z brucha sa tuk stráca veľmi ťažko a mnoho ľudí sa po týždňoch brušákov radšej na to všetko vykašle.

 

No ak chcete dosiahnuť pekné ploché bruško alebo dokonca six pack, zmeniť jedálniček je naozaj kľúčové. A nezabúdajte tiež, že brušáky nie sú všetko! Pravidelná vyvážená strava a cviky, ktoré prinášame v tomto článku, vám pomôžu k získaniu pekného bruška. 

 

Decline 45° Sit-Up: sed ľah na šikmej lavičke hlavou dolu 45° uhol, pokrčené nohy



 


 Decline Twisting Sit-Up: sed-ľah na šikmej lavičke hlavou hore 45° uhol



 


 Roman Chair Sit-Up: priťahy pliec k panve na rímskej lavičke v sede, fixovať členky



 


Regular Abdominal Crunch: v ľahu na žinenke krátke príťahy pliec k panve s rukami na prsiach

 


 


 Rope Crunch: z kľaku príťahy pliec k panve s úchopom lana cez hornú kladku




Sitting Knee Ups, V-Ups, V-Sit-Up Cross Bench: v sede naprieč lavičky priťahy kolien, fixovaný trup podopretý



 


 Reverse Crunches: ľah na chrbte, prednožiť v 45° uhle, flexia v kolennom kĺbe



 


Hanging Leg Raise: vis na hrazde s prednožovaním


 


 Side Crunches Lying: krátke zdvihy trupu v ľahu na boku



 


Side Bend/ Standing Side Bend with Dumbbell: krátke zdvihy trupu na boku na extenznej lavičke s upevnenými členkami alebo úklony trupu v stoji s jednoručnými činkami striedavo na obe strany

 

 

 

 


  Standing/Sitting Bar Twist: vytáčanie trupu s tyčou na pleciach, avšak panvou nepohybujte


 


 Lying Leg Raise: metronóm, ľah na chrbte s prednožovaním, rukami získate oporu a postupne spúšťajte nohy



 


 Cable Side Crunches: úklony proti odporu cez hornú kladku, rukoväť držte za hlavou




Pevne veríme, že vám tento zoznam cvikov na svaly brucha pomohol. Ak túžite po six packu, určite si pozrite aj článok 3 prekvapivé cviky na brucho so six packom. Podeľte sa s nami v komentároch o cviky, ktoré cvičíte vy, prípadne podporte tento článok zdieľaním, a pomôžete tak mnohým svojim priateľom.