Zoznam cvikov: Svaly hrudníka

Oficiálne je jeseň, a aj keď vám možno chýbajú rôzne letné BBQ párty a sladké nič nerobenie, ktoré sa určite odzrkadlilo na vašom tele, je najvyšší čas na sebe poriadne zapracovať.

 

Pripravili sme pre vás preto sériu článkov pod názvom "Zoznam cvikov", v ktorých nájdete všetky cviky podľa konkrétnych svalových partií, v anglickom jazyku a ich následný slovenský preklad.  Okrem toho, ku každému cviku sme priložili ilustračné video, aby sme vám uľahčili zdĺhavé gúglenie. Začíname svalovou partiou- svaly hrudníka.


Svaly hrudníka cviky

 


Parallel bar dips: kľuky na bradlách


 

Bench press: tlak v ľahu na rovnej lavičke s obojručnou činkou



Odporúčame tiež video: 5 najčastejších chýb pri Bench Presse

 

Incline bench press: tlak v ľahu na šikmej lavičke




Decline bench press: tlak v ľahu na šikmej lavičke hlavou dole väčšinou pri 15 až 30° uhle


Decline dumbbell bench press:  tlak v ľahu na šikmej lavičke hlavou dole pri uhle 15 až 30° stupňovom uhle


 

 

Incline dumbbell bench press: tlak v ľahu na šikmej lavičke hore hlavu pri uhle 20 až 40°


 

 

Dumbbell bench press: tlak v ľahu na rovnej lavičke s jednoručnými činkami


 


Dumbbell flyes:  upažovanie v ľahu na rovne lavičke jednoručnými činkami


 


Incline flyes: upažovanie v ľahu na šikmej lavičke hlavou hore pri 20 až 45 ° uhle



 


Decline flyes: upažovanie v ľahu na šikmej lavičke hlavou dole pri 15 až 30 stupňovom uhle


 


Peck-deck: protismerný pákový obojručný pohyb z upaženia pokrčmo do predpaženia pokrčmo v sede


 



Barbell pullover: pulover s obojručnou činkou v ľahu na lavičke


 


Dumbell pullover: pulover s jednoručnou činkou v ľahu naprieč lavičky


 


Two dumbbell pullover: pulover v ľahu na lavičke s dvoma jednoručnými činkami súčasne


 

 

Cable flyes / cable crossover: protismerné sťahovanie kladky


 

Podľa týchto cvikov si svoj tréning viete prispôsobiť. Pre väčší rast svalov vám odporúčame cviky kombinovať a obmieňať. A samozrejme nesmieme opomenúť kvalitné doplnky stravy, ktoré rastu svalov pozitívne pomôžu.