3 dôvody prečo užívať rybí olej a omega-3 mastné kyseliny

Či už hľadáte niečo pre maximalizáciu rastu svalov a spaľovanie tuku, alebo len hľadáte cestu k optimálnemu zdraviu, rybí olej je doplnok, ktorý by ste mali zaradiť do vášho každodenného jedálnička. Na trhu existuje len málo doplnkov, ktoré ponúkajú toľko výhod ako rybí olej. Bez ohľadu na to, kto ste, je viac než len isté, že z rybieho oleja budete profitovať. 


Čo je rybí olej?

Rybí olej je forma mastnej kyseliny, ktorá je odvodená z tkanív tučných rýb. Obsahuje omega-3 mastné kyseliny vrátane eikosapentaenovej kyseliny (EPA) a dokosahexaenovej kyseliny (DHA), ktoré si získali najviac pozornosti vzhľadom na výskumy počas niekoľkých posledných rokov.


čo je rybí olej a omega-3 mastné kyseliny


Jednotlivci, ktorí konzumujú veľké množstvo tučných rýb v strave, majú menšiu tendenciu potreby dopĺňania kapsúl rybieho oleja. Avšak mali by ste mať na pamäti, že niektoré ryby obsahujú väčšie množstvo ortuti, ktorú je potrebné v ľudskom tele monitorovať.


Ak je hladina ortuti príliš vysoká, môže to spôsobiť problémy, takže je dôležité udržiavať rovnováhu. Kapsule rybieho oleja, spolu s príležitostnou konzumáciou tučných rýb, sú najlepším spôsobom ako bezpečne vyhovieť potrebám vášho telaDoplnky s rybím olejom ponúkajú širokú škálu výhod. Pozrite si 3 najdôležitejšie výhody rybieho oleja.


3 dôvody, prečo užívať rybí olej a omega-3 mastné kyseliny

1. Zdravá hladina cholesterolu

Suplementácia rybím olejom môže podporovať zdravý profil krvného cholesterolu v normálnom rozsahu. Ak pridáte 3 – 6 gramov rybieho oleja denne, môže to prispieť k zdravému pomeru HDL na LTL, tak ako aj zdravú hladinu koncentrácie triacylgylcerolov v tele, aj keď už sú v zdravom rozsahu. Ak začnete užívať rybí olej, rovnako ako aj jesť stravu bohatú na čerstvé ovocie a zeleniu, tak podporíte celkové zdravie a pohodu.

 3 dôvody, prečo užívať rybí olej

 

2. Zdravé kosti

Starnutie, hlavne u žien, ktoré sa dostávajú do menopauzy a už dlhšie nemajú štandardnú hladinu estrogénu a progesterónu, spôsobuje rednutie a stenčovanie kostí, čom môže viesť k tomu, že okúsite osteoporózu.


Štúdie sa pozreli na dôsledky príjmu polynenasýtených mastných kyselín s dlhým reťazcom na hustotu kostí a rovnováhu vápnika u žien v menopauze. Zistili, že tie ženy, ktoré prijímali väčšie množstvo mastných kyselín podporovali zdravie kostí.


3 dôvody prečo užívať rybí olej


Najlepšou cestou ako podporiť vaše celkové zdravie kostí je uistiť sa, že pravidelne prijímate dostatok vápnika vo vašej strave. Ak sa postaráte o toto, tak potom bude ďalším múdrym krokom  zamerať svoju pozornosť na konzumáciu rybieho oleja.


Je dôležité dávať pozor na to, aby ste prijímali správny pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín. Konzumovanie príliš veľkého množstva omega-6 a príliš málo omega-3, zvyšuje riziko nízkej kostnej minerálnej hustoty.

 

3. Lepšia nálada

Výskumy uviedli, že pravidelné zahŕňanie rybieho oleja do stravy môže zlepšiť náladu. Strava mnohých ľudí je plná spracovaných potravín, v ktorých nie je dostatočná kvalita živín pre podporu zdravého systému. To vedie k hromadeniu stresu, čo zas môže viesť k poruchám nálad a stavom, ako depresia či úzkosti.


3 dôvody prečo užívať rybí olej


Konzumácia rybieho oleja podporuje hladinu serotonínu v tele, ktorý je často nazývaný aj hormón dobrej nálady. Zvyčajne budete ťažiť z výhod serotonínu po zjedení ťažkého sacharidového jedla, čo je to, čo vás dostáva do uvoľneného a pokojného stavu. To je väčšinou príčina toho, prečo túžite po vysoko sacharidových jedlách, keď ste v strese. Dopĺňaním rybieho oleja budete prirodzene podporovať vlastnú hladinu serotonínu v tele, ktorý pomáha zvládať stres.

 

Ako môžete vidieť, doplnky s rybím olejom ponúkajú množstvo výhod. Rybí olej vám nevyhnutne pomôže budovať svalovú hmotu priamo v zrýchlenom tempe, ale nepriamo pomôže podporiť kvalitu vášho tréningu. A čo je najdôležitejšie, dopĺňanie rybieho oleja posilní celkové zdravie, čo je kľúčom k realizovaniu cvičenia po dlhšie časové obdobie.


Čo si myslíte o rybom oleji? Užívate ho? Napíšte nám do komentárov. Ak vám článok prišiel nápomocný, podeľte sa oň a podporte ho zdieľaním.