Interview s Ladislavom Korschom, jeho tréningový plán a strava

Slovenský kulturista a tréner Ladislav Korsch sa aktívne venuje kulturistike už od 15 rokov a pred niekoľkými rokmi svoj život zasvätil osobnému trénerstvu, príprave pretekárov na súťaž a výživovému poradenstvu. Aby toho nebolo málo, pridal k tomu všetkému aj zostavovanie tréningových a stravovacích plánov na mieru či písanie článkov. Pozrite si interview s Ladislavom Korschom, jeho jedálniček a stravu a nechajte sa inšpirovať.

 

Základné informácie:

Meno: Mgr. Ladislav Korsch

Vek: 30

Výška: 174

Váha: 90

Obľúbené cviky: všetky základné cviky, ako bench press, drepy, mŕtvý ťah, tlak na ramená.

Ocenenia:

  • 3. Miesto Majstrovstvá Slovenskej republiky dorastencov do 65kg 2002
  • 8. Miesto Majstrovstvá Slovenskej republiky juniorov do 70kg 2002
  • 1. Miesto GP Kondičná kulturistika, kategória dorast, Stará Ľubovňa 2002
  • 1. Miesto Majstrovstvá Slovenskej republiky dorastencov do 65 kg 2003
  • 3. Miesto Majstrovstvá Slovenskej republiky juniorov do 70 kg 2003
  • 2. Miesto GP Veľká cena Starej Ľubovne, kategória juniori 2003
  • 2. Miesto GP Kondičná kulturistika, kategória juniori, Košice 2004
  • 3. Miesto Veľká cena Košíc, Open 2004
  • 2. Miesto: Majstrovstvá Sveta juniorov, Opava 2004
  • 1. Miesto Veľká cena Starej Ľubovne, 2004
  • 1. Miesto Veľká cena Nemšovej, kategória juniori do 75 kg, Absolútny víťaz 2005
  • 4. Miesto Majstrovstvá Sveta juniorov, Budapešť 2005
  • 1. Miesto Majstrovstvá Slovenskej republiky juniorov do 80 kg 2006
  • 1. MiestoVeľká cena Nového Mesta, kategória juniori do 80kg, Absolútnyvítaz 2006
  • 2. Miesto Majstrovstvá Slovenskej republiky mužov, kategória klasická kulturistika do 175cm, Poprad 2007
  • 8. Miesto: Majstrovstvá Európy v klasickej kulturistike do 178 cm, Baku 2007
  • 1. Miesto Majstrovstvá Slovenskej republiky mužov, kategória klasická kulturistika do 175 cm, Bratislava 2011
  • 1. Miesto Veľká cena Starej Ľubovne, kategória klasická kulturistika Open 2011
  • 12. miesto: Arnold Classic Europe, klasická kulturistika do 175 cm, Madrid 2014
  • 1. Miesto Tatranský pohár, klasická kulturistika do 175 cm, Poprad 2015
  • 10. miesto: Majstrovstvá Sveta v klasickej kulturistike do 175 cm, Španielsko 2015

 ladislav korsch tréningový plán strava a interview

 


"Veľmi ma teší, ak vidím na mojich klientoch ten úžasný pocit uspokojenia z cvičenia a výsledkov, ktoré dosiahli a stále dosahujú."


 

Interview s Ladislavom Korschom

Robil si predtým aj iný šport? Čo ťa priviedlo ku kulturistike?

Keďže som bol vždy atletický typ a vždy som mal dobrý vzťah k cvičeniu ako takému, robil som rôzne športy. Žiaden zo športov mi nerobil problémy, no najčastejšie som sa venoval futbalu a hokeju. K cvičeniu ma inšpiroval otec, ktorý tiež súťažil a aktívne trénoval 30 rokov. Už od detstva ma vždy so sebou brával do fitka, čiže sa na mňa niečo z toho nalepilo. Keď som sa jedného dňa rozhodol, že presedlám na kulturistiku, všetky ostatné športy padli. Odvtedy si už iba občas zaplávam.

 Ladislav Korsch interview tréningový plán a strava

 

Aktívne som však začal cvičiť až v 14 rokoch a prvú súťaž som absolvoval v 16. Vtedy ma to okamžite pohltilo a vedel som, že som sa práve v tomto športe našiel.

 

Čo ťa na bodybuildingu najviac baví?

Keby som to mal takto zhrnúť, tak najviac ma baví samotné cvičenie, pocit napumpovania svalov, napredovanie a dokonalý pocit uspokojenia z dobre odmakaného tréningu. Taktiež ma baví, keď vidím, že moje rady pomôžu ľudom k rovnakým cieľom. Veľmi ma teší, ak vidím na mojich klientoch ten úžasný pocit uspokojenia z cvičenia a výsledkov, ktoré dosiahli a stále dosahujú. Napĺňa ma stretávať na súťažiach ľudí, ktorí zdieľajú rovnakú radosť z tohto športu.

 Ladislav Korsch interview tréningový plán a strava

 


"Bez tréningov a kulturistiky by som nebol takým človekom, akým som dnes."


 Odkiaľ čerpáš motiváciu?

Motiváciu čerpám z pocitu. Moja potreba cvičenia je taka silná, že bez toho by som už nedokázal žiť. Vlastne ani nedokážem byť sám sebou bez pravidelného tréningu. Samozrejme, mám aj dni, keď nemám chuť cvičiť, ale život nie je rovina bez prekážok. Nechuť cvičiť je len prekážka, ktorá občas príde, no chvalabohu, vždy odíde. Ako s každým problémom, aj s tým sa musíme vysporiadať. Ďalšou mojou veľkou motiváciou je zdravie, lebo ak nejaký čas necvičím, tak to okamžite cítim a prejaví sa to na mojom zdraví, pretože si moje telo samo pýta tréning. Bez tréningov a kulturistiky by som nebol takým človekom, akým som dnes.

 Ladislav Korsch interview tréningový plán a strava

 

Čo vo svojom živote považuješ za najväčší úspech? A čo by si ešte chcel ešte dosiahnuť?

Na najväčší úspech zrejme ešte len čakám. Ak vás zaujímajú moje úspechy v kulturistike, tak to bude 2. miesto z Majstrovstiev sveta, no pre mňa výsledky na súťaži nie sú hlavným úspechom. Dôležitejší úspech je pre mňa dosiahnutá forma, a  tá bola pre mňa top na MSR v Bratislave 2011. Bola to moja životná forma, ktorú som chcel vždy dosiahnuť.

 

Veľmi dôležité je pre mňa napredovanie. Mojim veľkým snom bolo vždy súťažiť medzi top kulturistami vo váhovej kulturistike. V klasickej kulturistike nemám toľko cieľov, snáď iba vyhrať nejakú prestížnu súťaž, ako Majstrovstvá Sveta, Európy, prípadne Arnold Classic. No viac ma motivuje napredovať a naberať svalovú hmotu.

 Ladislav Korsch interview tréningový plán a strava

 

Ladislav Korsch a jeho tréningový plán

Ako nám Ladislav uviedol, trénuje vždy inak, a preto nemá žiaden pravidelný plán. Spolieha sa na svoj pocit, no najviac mu vyhovuje tréning 2+1, 2+1, ktorý vyzerá nasledovne:

 

1.deň: Stehná a lýtka

dokopy 20-30 sérii po 6-15 opakovaní:

• predkopávanie
• legpress
• drepy,
• výpady

 

dokopy 10-15 sérii po 6-15 opakovaní:

• zakopávanie
• rumunsky mŕtvy ťah s jednoručnými činkami

 ladislav korsch tréningový plán strava a interview
 

2. deň: Prsia a ramená

dokopy 12-15 sérii po 6-12 opakovaní:

• benchpress
• tlaky jednoručnými činkami
• rozpažovanie

 

dokopy 12-15 sérii po 6-12 opakovaní:

• tlaky jednoručnými činkami v sede
• tlaky za hlavou na multipresse
• upažovanie v stoji

 ladislav korsch tréningový plán strava a interview

 

3. deň: voľno

 

4. deň: Chrbát a zadné ramená

dokopy 16-20 sérii po 10-15 opakovaní:

• mŕtvy ťah
• príťahy v predklone
• veslovanie
• príťahy kladky v sede
• hrazda

 

dokopy 6-8 sérii po 12-15 opakovaní:

• zapažovanie v predklone
• ťahanie kladky zo spodu jednoručne

 

ladislav korsch tréningový plán strava a interview

 

5. deň: Triceps a biceps

dokopy 12-16 sérii po 6-12 opakovaní:

• bradlá
• francúzsky tlak
• jednoručná činka za hlavu
• sťahovanie kladky

 

dokopy 12 sérii po 6-12 opakovaní:

• striedavý zdvih jednoručiek
• zdvih veľkej činky v stoji
• zdvih s oporou lakťov

 

6. deň: voľno

 ladislav korsch tréningový plán strava a interview

 

Čo sa týka otázky kardio tréningu, Ladislav má v nej jasno. Nemyslí si, že je pre neho kardio dôležité. Využíva ho občas v príprave na súťaž a vykonáva výlučne iba pomalé kardio, napr. chôdzu na páse. Ako sám tvrdí, pri svojich intenzívnych tréningoch s činkami spáli dostatok tuku aj bez kardia. Kardio využíva hlavne pre udržanie rýchleho metabolizmu.

 

Ukážkový jedálniček

1. jedlo: 4-5 celých vajec, 100 g ovsených vločiek
2. jedlo: 250 g kuracie prsia, 100 g ryža, zelenina
3. jedlo: 250 g kuracie prsia, 100 g ryža, zelenina
4. jedlo: 250 g kuracie prsia, zelenina
5. jedlo: mozzarela alebo cottage cheese, zelenina
6. jedlo: kazeínový proteín

 

Ladislav Korsch a obľúbené výživové doplnky

BCAA + lyzín
proteín Zeus
Micellar kazeín
vitamín C
• zinok
• vápnik a horčík

 ladislav korsch tréningový plán strava a interview

 

Laco sa s nami rozlúčil svojim obľúbeným výrokom od Ronnieho Colemana: Každý chce byť kulturistom, ale nikto nechce dvíhať prekliate ťažké váhy“. Ak vás Ladislav inšpiroval a chceli by ste o ňom vedieť viac, pozrite si jeho oficiálnu stránku alebo fanúšikovskú stránku na facebooku.

 

Ako sa vám pozdáva tréningový plán, strava a suplementy Ladislava Korscha? Inšpiroval vás? V prípade, že áno, podporte tento článok zdieľaním.