Erko Jun: interview, tréningová rutina a strava

Erko Jun je belgický fitness model a tréner, ktorý žije pre šport. Už v úvodnej fáze, keď jeho vzhľad len začínal pripomínať to, čím je teraz, vyhral prvý z jeho troch belgických titulov juniora. Vo svojej kariére modela pózoval pred renomovanými fotografmi, ako Luis Rafael, Dirk Alexander, Kevin De Borger. Ako fitness tréner sa špecializuje na stratu tuku, chudej svalovej hmoty a nárast váhy. Pozrite si interview s ikonou menom Erko Jun.


Ďalšie informácie:

Celé meno: Erko Jun
Narodený: 28.06.1990
Pôvod: Belgicko
Obľúbené cviky svalovej partie: Ramená
Obľúbený cheatmeal: Zemiaky a burger

 

Erko Jun interview a tréningová rutina


Ako a kedy si začal trénovať?

Ako malý chlapec som miloval bojové umenia. Možno to bolo spôsobené aj tým, že ma do toho tlačil môj otec, a tak som začal robiť taekwondo, kickbox a nakoniec som skončil pri MMA. Počas puberty som rád chodil von a dostával sa do problémov, žiaľ, nebol som vždy zaneprázdnený najlepšími a inteligentnými vecami. Vždy som mal rád okolo seba ruch a "zlý chlapec" bolo moje druhé meno. Každopádne, ďakujem bohu, že som stretol mentora a trénera Billa Richardsona, ktorý zmenil všetko a ukázal mi, ako svoju agresiu využiť vo svoj prospech pri dvíhaní závaží.

 

To sa stalo potom, čo som mal zranenú nohu a bol som 6 mesiacov ochrnutý. Lekár mi povedal, že už nikdy nebudem môcť používať nohu tak, ako predtým, a poradil mi, aby som začal s fitnessom. To je presne dôvod, prečo som nakoniec skončil asi v najviac oldschoolovej telocvični v Antverpách (Belgicko). Bill mi nedovolil odísť domov bez toho, aby som bol totálne dolámaný z posilňovne.

 Erko Jun interview a tréningová rutina

 

Povedal mi, že mám začal súťažiť, a tak získam ešte viac motivácie na to, aby som bol lepší. Tak som to urobili, a stal som sa 3-krát juniorským šampiónom v kulturistiky. To mi nestačilo, tak som súťažil ešte na Balkánskych majstrovstvách, kde som získal 2. miesto a za krátku dobu som šiel na Musclemania Show v Miami, kde som sa umiestnil na 3. mieste.

 

Počas môjho súťažného života som si uvedomil, že peniaze nezískam z vynikajúcich umiestnení a trofejí. Je to všetko o presadzovaní seba, promovaní sa a všetkom okolo toho, okrem súťaže. Tak som sa dostal k modelingu pre rôzne firmy a značky. Bol som na 6 titulkoch fitness časopisov aj na medzinárodnej úrovni a to je práve to, na čo som hrdý, pretože to bolo vždy mojim snom. Mojím cieľom je ukázať svetu, čoho som schopný, ale aj všetkým tým, ktorí majú sen a naozaj ho chcú dosiahnuť, že nič nie je nemožné dovtedy, kým existuje vôľa!


Aké chyby si robil ako nováčik?

Rovnako ako väčšina nováčikov, potreboval som si pohladiť ego a držal som sa filozofie "čím ťažšie, tým lepšie", ale vzal si ma do parády môj mentor Bill Richardson a ukázal mi, že som sa mýlil.

 Erko Jun interview a tréningová rutina

 

Počúvaš pri tréningu hudbu, ktorá ťa vyburcuje k lepším výkonom?

Nie. Ale hudba, ktorá hrá v mojej posilňovni je oldschool, rovnako ako posilňovňa samotná.

 

Vieme, že motivácia je kľúčom, no ako ostať namotivovaný?

Vaše ciele by mali byť vašou motiváciou a kľúčom k tomu, ako zostať konzistentný. Ak nemáte cieľ, mali by ste si ho čo najskôr určiť!

 Erko Jun interview a tréningová rutina

 

Ako pristupuješ k posledným opakovaniam?

Všetky tréningy robím až do zlyhania, naozaj už ani nepočítam opakovania. Počúvam len svoje telo.

 

Pripravuješ si stravu na niekoľko dní dopredu alebo sa nejak špeciálne pripravuješ na tréning?

Som pán "Last minute", takže sa vlastne vždy ponáhľam len tesne predtým, ako opúšťam byt.

 Erko Jun interview a tréningová rutina

 

Striedaš objemovku a rysovačku alebo ostávaš chudý celý rok?

Snažím sa ostať chudý po celý rok.

 

Aký typ kardio tréningov preferuješ?

Preferujem krátke a intenzívne intervalové tréningy.

 Erko Jun interview a tréningová rutina

 

Ako vyzerá tvoja tréningová rutina?

• Deň 1: 6 cvikov, ktoré mením každý týždeň, ramená: 3 cviky, triceps 3 cviky, lýtka.
• Deň 2: 6 cvikov na nohy, 3 cviky na biceps.
• Deň 3: 5 cvikov na hrudník, 5 cvikov na chrbát.
• a opakovať! Takto trénujem 6 dní v týždni s váhami a v 7. deň oddychujem alebo si dám len kardio. Záleží to od toho či mám fotenie, show alebo niečo iné.  

 

Moje kardio: 15 min po tréningu, srdcový tep 150-170.

 

Zvyčajne robím 3 sety každého cviku, a ako som už spomínal, vždy trénujem až do zlyhania, takže počet mojich opakovaní je vždy vysoký, minimum je 25/20/15.

 Erko Jun interview a tréningová rutina

 

Aká je tvoja strava, keď sa chceš dostať do vrcholovej formy?

• Jedlo 1: Ovsená kaša 100 g + 50 g proteín
Jedlo 2: Kuracie mäso 300 g + 100 g zelenina
• Jedlo 3: Kuracie mäso 300 g + 100 g zelenina
• Jedlo 4:  Po tréningu: 150 g tuniak + 75 g ryža + citrón
• Jedlo 5: Biela ryba 300 g + zelenina
• Jedlo 6: 8 vaječných bielkov + 2 vajíčka (pred spaním)


Kto je tvoj najobľúbenejší športovec, kulturista alebo fitness model?

Môj učiteľ a tréner Bill Richardson.

 Erko Jun interview a tréningová rutina

 

Aké výživové doplnky užívaš?

Moje "must have" sú: BCAA, proteín izolát a kazeín.

 

Aké 3 tipy by si dal našim čitateľom?

• Trénuj viac, sťažuj sa menej.
• Prečo byť normálny, keď môžeš byť odlišný?!
• Vždy si predstav svoj cieľ v hlave, choď si za ním, a nepočúvaj kecy ostatných.
• Vždy buď sám sebou.

 

Ako sa vám páči Erkova forma a čo si o ňom myslíte? Podeľte sa s nami v komentároch o svoje postrehy. V prípade, že sa vám článok páčil, potešíte nás jeho zdieľaním.