Ako schudnúť: 10 jednuduchých rád č.4

41. Večer si dajte predpripravenú zmrazenú večeru
Ale nie hocijakú, ale takú určenú pre chudnutie. Väčšina z nás zje o 150% kalórií viac večer ako zjedla ráno. Jednoduchý spôsob ako udržať večerné kalórie pod kontrolou je kúpiť si vopred pripravené a naporciované jedlo. Len sa uistite, že balenie obsahuje iba jednu porciu. Ak obsahuje dve, tak sa určite podeľte.


42. Nejedzte spolu s veľkou skupinou ľudí
Štúdie publikované v Journal of Physiological Behavior ukazujú, že máme sklony jesť viac ak jeme s viacerými ľuďmi, je to pravdepodobne preto, lebo strávime viac času pri stole. Ale ak jete so svojim partnerom, a využívate čas pri stole na konverzáciu medzi tým ako prežúvate, toto vám môže pomôcť znížiť príjem kalórií – a pri tom mať pekný večer.


ako schudnút


43.Sledujte televíziu o hodinu menej
Štúdia na 76 študentoch ukázala, že čím viac sledovali televíziu, tým častejšie jedli a tým viac toho zjedli všeobecne. Vzdajte sa jedného programu (určite existuje jeden, ktorý aj tak nechcete vidieť) a choďte namiesto toho na prechádzku. Budete mať čas dokončiť nejaké práce doma alebo len sa tak pozerať na hviezdy.


44. Väčšinu príjmu kalórií si naplánujte na predpoludnie
Štúdie ukazujú, že čím viac toho zjete dopoludnia, tým menej toho zjete večer. A máte viac príležitostí spáliť tie raňajšie kalórie, ako tie popoludňajšie až večerné.


45. Po večeri „zapečaťte“ kuchyňu
Umyte všetky riady, utrite všetky pulty, zhasnite svetlá, a ak je to nutné, lepiacou páskou zapečaťte chladničku a špajze. Jedenie neskoro večer značte zvyšuje celkový denný príjem kalórií (štúdia Texaskej Univerzity). Ak prestanete neskoro v noci jesť, tak môžete tým ušetriť 300 a viac kalórií denne, alebo 15 kíl ročne.


vysekane brucho


46. Keď sa cítite hladný, ovoňajte banán, jablko alebo mentolku
Možno to znie hlúpo, ale funguje to. Alan R. Hirsch, M.D., neurologický riaditeľ Výskumnej Nadácie Smell & Taste Treatment v Chicagu, to vyskúšal na 3000 dobrovoľníkoch, zistil že čím častejšie ovoniavali, tým menej sa cítili hladní a tým viac kíl zhodili – priemerne 15 kíl každý. Existuje teória, ktorá hovorí, že ovoniavaním klamete mozog, ktorý si myslí že vlastne ovoniavane jedlo konzumujete.


47. Objednávajte si pohár vína, nie fľašu
Takto si budete viac uvedomovať, koľko alkoholu konzumujete. Rozumné popíjanie môže byť aj zdraviu prospešné, alkohol má ale veľa kalórií. A pretože alkohol búra naše zábrany, môže zrušiť aj náš zámer, dávať si pozor na porcie.


48. Sledujte každý kúsok, ktorý si vložíte cez víkend do úst
Štúdia Univerzity v Severnej Karolíne zistila že ľudia konzumujú o 115 kalórií viac cez víkendové dni. Extra kalórie sú hlavne z alkoholu a tukov.


kocky na bruchu

 

49. Naplňte chladničku nízkotučným jogurtom
Štúdia Univerzity v Tennessee ukázala, že ľudia, ktorý obmedzili príjem kalórií na 500 a jedli jogurt trikrát denne počas 12 týždňov, zhodili viac váhy a telesného tuku ako tí, ktorí iba obmedzili príjem kalórií. Vedci prišli na to, že kalcium v nízkotučných mliečnych výrobkoch spúšťa hormonálnu reakciu, ktorá potláča vznik tukových buniek v tele a podporuje rozpad tuku.


50.Objednajte si svoj dressing osobitne o potom doňho zapichnite vidličku – nie váš šalát
To malé množstvo dressingu, ktoré vám ostane na vidličke je dostatočné na plnú vidličku šalátu, ktorý si s ňou potom naberiete.