Ako schudnúť: 10 jednoduchých rád časť 2

11. Odstráňte zo svojho šatníka „tučné“ oblečenie
Keď ste už raz dosiahli svoj cieľ, vyhoďte všetko oblečenie, ktoré vám už nepadne. Myšlienka, že by ste museli kúpiť celú novú garderóbu, ak by ste znova pribrali naspäť, bude slúžiť ako silná motivácia si vašu novú figúru udržať.


12. Zmenšite porcie svojich večerí 
Štúdie ukazujú, že čím menej jedla pred seba položíte, tým menej zjete. Opačne to funguje podobne. Čím viac jedla pred seba položíte, tým viac zjete – nezáleží pritom na tom, ako veľmi ste hladný. Takže namiesto toho aby ste pri večeri používali veľké taniere, ktoré sa potom zdajú prázdne ak nie sú plne naložené jedlom. Servírujte svoj hlavný chod na šalátových tanieroch. To isté sa týka tekutín. Namiesto pollitrových pohárov a obrovských šálok na kávu používajte staré dobré dvojdecové poháre a malé kávové šálky.


13. Servírujte svoje jedlo ako v reštaurácií (jedlo na tanieri) a nie „podomácky“ (jedlo v servírované v misách a na táckach na stole)
Keď je váš tanier prázdny, skončili ste; už nie je žiadna možnosť „duple“.


slečna ktorá schudla

 

14. Oproti svojmu miestu pri stole zaveste zrkadlo
Jedna štúdia ukázala, že jedenie pred zrkadlom znížilo množstvo jedla, ktoré ľudia zjedli o takmer jednu tretinu. Zdá sa, že ak sa na seba pri jedení pozeráte, reflektuje to niektoré z vašich vlastných vnútorných štandardov a cieľov a pripomína vám, prečo sa vlastne snažíte schudnúť.


15. Servírujte zeleninovú misu
Vedci na Univerzite Štátu Pennsylvánia objavili, že konzumovanie potravín bohatých na vodu ako cukety, paradajky a uhorky počas hlavného jedla, znižuje váš celkový príjem kalórií. Za potraviny bohaté na vodu môžeme považovať aj polievky či šaláty. Nedosiahnete rovnaký efekt, ak budete iba piť vodu. Telo spracováva hlad a smäd inými mechanizmami, preto jednoducho nezaznamená pocit sýtosti z vody (alebo sódy, čaju, kávy či džúsu).


16. Požívajte zeleninu aby ste zväčšili objeme jedla
Môžete skonzumovať dvakrát také množstvo cestovinového šalátu, v ktorom je primiešaná brokolica, mrkva a paradajky ako množstvo cestovín, v ktorých je použitá len majonéza, aby príjem kalórií ostal rovnaký. Pridávajte zeleninu aj do omelety, aby ste ju urobili viac nadýchanou a viac uspokojujúcou bez toho, aby ste museli zvýšiť počet vajec.


17. Jedzte o jeden koláčik denne menej
Alebo vypite o jednu plechovku limonády menej, alebo o jeden pohár džúsu menej alebo o tri zahryznutia menej do fast-food hamburgeru. Každá z týchto vecí vám denne ušetrí približne 100 kalórií (podľa vedca v oblasti redukcie hmotnosti James O. Hill, Ph.D. z Univerzity v Colorado). A to samo o sebe stačí aby ste nepribrali jedno celé kilo za rok, ktoré väčšina priemerného obyvateľstva každoročne na seba nabalí.


18. Vyhýbajte sa bielym potravinám
Pre dnešné nízko cukrové diéty existuje aj vedecký dôvod: Veľké množstvo jednoduchých cukrov z bielej múky a pridaného cukru môže spôsobiť blázinec vo vašej hladine cukru a vyústiť do priberania. Mali by ste sa vyhýbať cukru, bielej múke a bielej ryži ale zároveň by ste mali jesť celozrnné pečivo a tmavú ryžu. Štúdia Harwardskej Univerzity ukazuje na vzorke 74 000 žien, že ženy, ktoré jedli najmenej dvakrát denne celozrnne jedlo ukazovali o 49% menšie riziko nadváhy ako tie, ktoré jedli biele potraviny.


vyšporvovane talá paru, ktorý schudol

 

19. Prejdite na obyčajnú kávu
Módne kávové nápoje z trendových coffee obchodov so sebou väčšinou prinášajú aj množstvo kalórií a to vďaka plnotučnému mlieku, šľahačke, cukru a cukrovým sirupom. Hrnček obyčajnej kávy s odtučneným mliekom má iba zlomok týchto kalórií. A ak je pripravená z dobrých zŕn, chutí rovnako dobre.


20. Do kávy používajte odtučnené mlieko v prášku
Dostanete nutričné hodnoty odtučneného mlieka, ktoré má vysoký obsah kalcia a nízky obsah kalórií. Pretože voda bola z mlieka odstránená, mlieko v prášku kávu nezriedi tak ako odtučnené mlieko.