Ako schudnúť: 10 jednoduchých rád

Všetci vieme ako to funguje, ak chceme schudnúť – prijímať menej kalórií, spaľovať viac kalórií. Ale všetci tiež vieme, že väčšina diét a plánov pre rýchly úbytok váhy majú takú trvácnosť ako politické sľuby v predvolebnej kampani. Tu je 10 spôsobov ako sa konečne zbaviť tuku. Ak chcete zhodiť pár kíl, nezačínajte tým, že prestavíte všetky svoje stravovacie a cvičebné návyky. Je lepšie ak si nájdete niekoľko jednoduchých vecí, ktoré môžete robiť pravidelne každý deň - spolu so základnými pravidlami stravovania sa ako jesť viac zeleniny a menej tuku a viac cvičiť. Dokopy by mali poslať ručičku na váhe tým správnym smerom: dole.

 

1. Doprajte si tuk uvoľňujúce potraviny 

Mali by vám pomôcť držať sa od napchávania sa vysoko kalorickými jedlami. Napríklad:
Med. Iba 64 kalórií v jednej polievkovej lyžici. Pokropte ním čerstvé ovocie.
Vajcia. Iba 70 kalórií v jednom natvrdo uvarenom vajci, nabitom tuk uvoľňujúcimi proteínmi. Posypte ho pažítkou pre viac elegantnosti pri servírovaní.
Čiastočne odtučnený syr ricotta. Iba 39 kalórií v 30 gramoch tohto jedla, obsahujúce tuk uvoľňujúce kalcium. Pridajte k myse čerstvého ovocia ako dezert.
Tmavá čokoláda. Okolo 168 kalórií v jednej 30 gramovej kocke. Ale obsahuje tuk uvoľňujúcu vlákninu.
Krevety. Iba 60 kalórií v 12 kusoch.

 

2. Považujte vysoko kalorické jedlá za drahokamy na korune

Urobte z lyžice zmrzliny drahokam a z misy ovocia korunu. Obmedzte sa v jedení lupienkov tým, že každý lupienok spárujete s množstvom sýtej salsa omáčky. Toto odporúča Jeff Novick, riaditeľ stravovania v Pritikin Longevity Center & Spa na Floride. Vyvážte kúsok syra s množstvom šalátu.

fitness model lazar angelov


3. Po raňajkách urobte z vody svoj nápoj číslo 1

Počas raňajok si pokojne dajte pohár džúsu. No počas zvyšku dňa sa sústreďte viac na vodu než džús alebo sódu. Priemerný Američan príjme denne 245 kalórií navyše z ochutených vôd. To je skoro 90 000 kalórií ročne – alebo vyše 11 kíl! A ako ukazujú výskumy, napriek týmto kalóriám vody nespúšťajú pocit sýtosti ako jedlo.


4. Noste všade so sebou malý zápisník po dobu jedného týždňa

Zapíšte si každý úlomok, ktorý sa vám dostane do úst – aj vodu. Štúdie ukázali že ľudia ktorý si vedú diétny denník, začnú jesť až o 15% menej ako ľudia, ktorí to nerobia.


5. Kúpte si krokomer, pripnite si ho na opasok a snažte sa o 1000 krokov navyše denne

Priemerný sedavý človek urobí iba 2000 až 3000 krokov denne. Pridanie 2000 krokov denne vám pomôže udržať si vašu terajšiu váhu a ďalej nepriberať. Ak pridáte ešte viac, pomôže vám to chudnúť.


6. Pridajte 10% k množstvu kalórií, ktoré si myslíte že denne prijímate

potom podľa toho upravte svoje stravovacie návyky. Ak si myslíte, že prijímate 1700 kalórií denne a nechápete prečo nechudnete, pridajte ďalších 170 kalórií k svojmu odhadu. Je dosť možné že toto nové číslo je presnejšie.


7. Jedzte päť alebo šesť malých jedál namiesto troch veľkých

Juhoafrická štúdia z roku 1999 zistila, že ak muži jedli kúsky svojich raňajok počas 5 hodinovej doby, skonzumovali na obed o 30 kalórií menej ako  keby zjedli raňajky naraz. Iné štúdie ukazujú, keď skonzumujete rovnaké množstvo kalórií ako inokedy, ale je takto rozdelené, telo vylučuje menej inzulínu, čo pomáha udržať hladinu cukru v norme a tým pomáha kontrolovať hlad.


vypracované fitness brucho


8. Dajte si 45 minútovú prechádzku denne

Dôvod prečo navrhujeme 45 minút namiesto tradičných 30 je ten, že štúdia Univerzity Duke ukázala, že zatiaľ čo 30 minút chôdze zabraňuje priberanie u väčšiny relatívne sedavých ľudí, cvičenie nad 30 minút zapríčiňuje úbytok váhy a tuku. Spálenie ďalších 300 kalórií denne tým, že prejdete 5 kilometrov ráznym krokom (45 minút by malo stačiť), by vám malo pomôcť zhodiť 13 kíl za rok, bez toho aby ste museli robiť nejaké veľké zmeny v tom čo jete.


9. Nájdite si „parťáka“ na chudnutie online

Štúdia Univerzity vo Vermonte že takýto parťáci vám pomáhajú držať prebytočné kilá ďaleko od seba. Štúdia sledovala dobrovoľníkov počas 18 mesiacov. Tí, ktorí mali svojho partnera online, dodržovali svoj redukčný plán lepšie ako tí, ktorí sa so svojimi partnermi stretli osobne.


10. Prineste do svojho života modrú farbu častejšie

Existuje dobrý dôvod prečo nikdy neuvidíte predajňu rýchleho občerstvenia dekorovanú do modra: verte neverte, modrá farba funguje ako potláčač apetítu. Takže servírujte večeru na modrých tanieroch, oblečte sa do modrého keď idete jesť a pokryte svoje tanier modrým obrúskom. Naopak, vyvarujte sa červenej, žltej a oranžovej v miestach kde jete. Štúdie ukazujú že podporujú jedenie.


Chystáme pre Vás približne 5 pokračovaní tohto článku, ak sa Vám páčil tak nás sledujte aj naďalej.