Phil Heath a jeho tréningový plán a strava

Phil Heat a jeho základné parametre: 

Celé meno: Phillip Jerrod Heath
Prezývka: “The Gift”
Narodený: 18 Decembera 1979, Seattle, USA
Výška: 175cm
Súťažná váha: 113kg
Mimo súťažná váha: 127kg
Bydlisko: Arvada, CO, USA [1]
• Obľúbený cheat meal: talianske jedlá
Obľúbené cviky: bicepsový zdvih s obojručnou činkou na Scottovej lavičke, hacken drepy, tlak pred hlavou na stroji.
Obľúbené športy: basketbal, futbal
Hobby: čítanie kníh, video hry
Obľúbená hudba: Rock, Hip-Hop [2]


Phil Heath tréningový plán a strava


Zaujímavé fakty o Philovi

• Trénuje v Armbrust Pro Gym, nachádzajúcej sa v meste Wheat Ridge, Arvada, Colorado.
• Počas štúdia na Univerzite v Denveri hrával basketbal za mesto Denver
• Po odohraní 66 zápasov sa vzdal basketbalu a začal sa sústrediť na kulturistiku
• V roku 2003 sa zúčastnil prvej kulturistickej súťaže
• Získal titul Mr. Olympia 5-krát, v rokoch 2011 - 2015
• Porazil Jay Cutlera (víťaz Mr. Olympia 2006, 2007, 2009, 2010) a vyhral svoj prvý Mr. Olympia titul v 2011
• Ako kulturista sa dnes stravuje 6 až 7-krát denne, ale ako hráč basketbalu bola jeho strava obmedzená. Jedol len 3-krát denne. [2]

 

Obvody

Ruky: 56cm
Nohy: 81cm
Lýtka: 51cm
Krk: 57cm
Pás: 74cm

 

Phil Heath sa venuje športom už od detstva. V čase, keď začal posilňovať vážil 84kg. Počas objemovej prípravy na prvú súťaž sa mu podarilo pribrať až na 97kg. Nakoniec bola jeho súťažná váha na NPC (National Physique Committee) v roku 2003 87kg. Na tejto súťaži si vybojoval prvenstvo vo svojej váhovej kategórií a získal aj celkový titul. Pod prezývkou “The Gift” alebo “Dar” a poháňaný úspechom prvej súťaže sa postavil na súťažné pódium opäť, a to len o 8 týždňov neskôr. Na druhýkrát znovu vyhral, no celkové víťazstvo mu ušlo o jeden jedniný bod. Uvedomil si, že súťaž prehral kvôli spoliehaniu sa na svoje genetické predispozície a začal trénovať múdrejšie. Phil vyštudoval vysokú školu v dvoch odboroch: Informačné technológie a Obchodná administratíva. Rozhodnutie začať s kulturistikou namiesto basketbalu sa ukázalo byť pre neho veľmi prospešné. Nahliadnime teda do jeho tréningového programu a stravovacieho plánu, aby sme zistili ako dosiahol víťaznú postavu päťkrát za sebou. [1]


Phil Heath treningovy plan a strava


V roku 2014 sa stal Phil Heath štvrtým najbohatším súčasným kulturistom. V tom čase bola jeho hodnota okolo 5 miliónov dolárov. Od tej doby je celkový súčet jeho výhier na Mr. Olympia v hodnote 1,375,000$.


“Rád sa zapájam do rôznych programov. Je to moja osobnosť, to som ja. Konzultovanie s fanúšikmi na sociánych sietiach mi uľahčuje prácu, pretože sa necítim odizolovaný počas prípravy na súťaže. Raz som sa dočítal, že izolácia je nepriateľ človeka, tak prečo by som to robil sám sebe? Zatiaľ čo je väčšina pretekárov unavených počas súťaže, ja sa budem usmievať na pódiu, pretože chcem, aby ste vedeli, že to dokážem robiť celý deň.“ [1]


Najznámejšie výhry

2015 - Mr. Olympia, 1 miesto

2014 - Mr. Olympia, 1 miesto

2013 - Mr. Olympia, 1 miesto

2013 - Arnold Classic Europe, 1 miesto

2012 - Mr. Olympia, 1 miesto

2011 - Mr. Olympia, 1 miesto

2010 - Mr. Olympia, 2 miesto

2010 - Arnold Classic, 2 miesto

2009 - Mr. Olympia, 5 miesto

2008 - Mr. Olympia, 3 miesto

2008 - Arnold Classic, 2 miesto


“Byť Mr. Olympia je veľká zodpovednosť na súťažnom pódiu, ale ešte väčšia mimo javiska. Uspokojuje ma, že moja osobnosť a tvrdá práca pomáha ostatným dosiahnúť ich ciele. Žijem podľa tohto mota: trénuj tvrdo, rozumne a zabávaj sa pri tom! Uistite sa, že ste vyzývaný stále novými cieľmi a užívate si svoju cestu bez ohľadu na to, aká je divoká.” [3]


 

Phil Heath mr. olympia treningovy plan a strava

 

Phil Heat a jeho tréningový plán

Heathov tréning zahŕňa tri až päť cvikov na svalovú partiu a trvá približne dve hodiny. Zameriava sa na technické prevedenie cvikov, podobne ako Arnold Schwarznegger, alebo Ronnie Coleman, ktorí boli taktiež viacnásobní víťazy Mr. Olympia. Jeho tréningy sa mierne líšia v závislosti od toho či sa pripravuje na súťaž, alebo je po súťaži.


“Mojím každoročným cieľom je byť väčší a lepší než v predchádzajúci rok. Konkurencia je stále lepšia a kvôli tomu som stále pod väčším tlakom. Nič sa nezjednodušuje. Ak chcem naďalej vyhrávať, musím prekonať hlavne samého seba. Toto konštantné pretekanie sa, neznamená, že robím niečo šialené v posilňovni. Držím sa základných kulturistických cvikov. Každý sval precvičím z viacerich uhlov, snažím sa vylepšiť svoje slabiny, tréningový plán musím mať navrhnutý tak, aby bol náročný a pomáhal mi v pokroku.“ [3]


Tréning na Mr. Olympia

Každý Philov tréning sa začína krátkym kardiom - je to súčasť jeho rozvičky. Nižšie môžete nájsť tréningový plán, s ktorým sa pripravoval na Mr. Olympia.


Phil Heath: tréningový plán


Phil Heath: tréningový plán


Phil Heath: tréningový plán

Phil Heath: tréningový plán

[3]


Phil Heath: tréningový plán


Objemový tréning

Phila trénuje známy Hany Rambod, ktorý vymyslel špeciálny tréningový program s názvom “Fascia Stretch Training” (alebo FST-7). Spojenie tejto techniky s ďalšími odskúšanými a spoľahlivými cvikmi pomáha Philovi nabrať určité množstvo svalovej hmoty aj počas súťažnej prípravy.


FST-7 znamená vykonanie 7 sérií jedného cviku po 6-12 opakovaní so 45 sekundovou prestávkou. Počas prestávky si môžete vybrať medzi strečingom a izometrickými kontrakciami, ktoré sa vykonávajú po každej druhej sérií.


Jeho tréning na triceps vyzerá takto:

• Tricepsový zdvih s jednorúčkou  - 3 série po 10-12 opakovaní
• Kick-back s jednorúčkami - 3 série po 10-12 opakovaní
• Kliky na bradlách - 2 série po 10-12 opakovaní
• Sťahovanie horných protismerných kladiek - 7 sérií po 8-12 opakovaní (FST-7).


Phil Heat a Hany Rambod tréning


Phil tvrdí, že nemusíte vymýšľať žiadne nové cviky, ak tie, ktoré práve používate fungujú. Ďalší tip od tohto fenomenálneho kulturistu je, že na budovanie svalovej hmoty nie je potrebné úplne vyčerpať energiu vo fitness centre. Najmä v prípade, ak sa vaše telo nezotavuje dostatočne rýchlo, alebo nereaguje na tréning tak, ako by ste chceli.


Takže, inteligentné cvičenie je kľúčom k úspechu. Väčšine ľudí sa nikdy v živote nepodarí nájsť tréningový systém, ktorý by pre nich fungoval najlepšie. [4]


Phil Heat stravovací plán na Mr. Olympia

Po prebudení - BCAA drink

1. 230g Kuracích pŕs, 1,5 pohára vaječných bielok, BCAA drink s L-Glutamínom

2. 340g Hovädzieho mäsa, 225g sladkých zemiakov

3. 340g Tilapia, parený asparagus a 1,5 pohára bielej ryže

4. 340g Kuracích pŕs, 225g pečených zemiakov, 2 dávky BCAA s L-Glutamínom

5. 340g Tilapia, parená brokolica a 1 pohár bielej ryže

6. Po tréningu - 2x Proteínový drink, BCAA a L-Glutamín

7. 340g Hovädzieho mäsa s pareným špenátom

8. 2 poháre vaječných bielok, 2 celé vajíčka a parený špenát

Pred spánkom - Amino drink [5]

 

Phil Heat stravovací plán na objem

Phil Heathova strava je v objemovej fáze predovšetkým o pridávaní obrovského množstva svalov bez zbytočného podkožného tuku.

1. 6 Vaječných bielok, šálka Cream of Wheat, 225ml vody

2. 225g Hovädzieho mäsa, 2 poháre bielej ryže, brokolica

3. 225g Kuracích pŕs, 2 poháre hnedej ryže, asparagus

4. 60g Proteínového a 150g Sacharidového nápoja

5. 225g Hovädzieho mäsa, 1,5 pohára bielej ryže, špenát

6. 225g Tilapia, brokolica [6]


"Pijem približne 4l vody denne v objemovej fáze. Je zbytočné liať do seba litre a litre vody, ak príjmate dostatočné množstvo sacharidov. Moja mimosúťažná diéta je usporiadanejšia ako pred pár rokmi. Predtým som náhodne zamieňal jedlá, no teraz sa už pevne držím plánu. Aj úplne jednoduchá zmena môže urobiť drastický rozdiel vo výzore mojej postavy.” [7]


 

Phil Heat a Jay Cutler


“Teraz mám 127kg a som viac vyrysovaný než vtedy, keď som mal 125kg v roku 2008. Jedenie škrobnatých sacharidov ako zemiaky, namiesto ryže mi pomohlo rásť a nemám pocit nadúvania.” [7]


Tento IFBB profík a 5-násobný držiteľ titulu Mr.Olympia je odhodlaný naďalej bojovať a dosiahnúť viac Mr. Olympia titulov. Dúfa, že sa mu podarí prekonať aktuálny rekord, 8 Olympia titulov. Philovým zámerom je “reprezentovať kulturistiku tak, aby sa s ňou dokázali ľudia stotožniť, a aby zároveň zachoval rešpekt tohto športu.

 

V súčasnej dobe sa podieľa na “Make it Fit Foundation” kde je jeho zámerom zvýšenie povedomia autizmu a je prezidentom vlastnej značky doplnkov výživy Gifted Nutrition, ktorú založil v lete roku 2014. [8]

 

Aký je váš názor na aktuálneho reprezentanta kulturistiky? Podarí sa mu obhájiť titul Mr. Olympia aj tento rok? Poďeľte sa o svoje názory v komtenároch. Pokiaľ sa vám článok páčil, podporte ho likeom, alebo zdieľaním.

 

Zdroje:

[1] Roger Lockridge, One-On-One With Olympia Champ Phil Heath, [webová stránka], 2014, http://www.bodybuilding.com/fun/2014-olympia-weekend-one-on-one-with-reigning-champ-phil-heath.html, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).

[2] HealthyCeleb.com, Bodybuilder Phil Heath Height Weight Body Statistics, [webová stránka], 2012, http://healthyceleb.com/phil-heath-height-weight-body-statistics/1424, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).

[3] Phil Heath, Ask The Champ, [webová stránka], 2015, http://www.bodybuilding.com/fun/ask-the-champ-example-olympia-prep-training.html, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).

[4] HealthyCeleb.com, Phil Heath Workout Routine Diet Plan, [webová stránka], 2013, http://healthyceleb.com/phil-heath-workout-routine-diet-plan/4937#comments, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).

[5] Flex Staff, Phil Heath's Competition Prep Nutrition Plan, [webová stránka], 2015, http://www.flexonline.com/nutrition/phil-heaths-competition-prep-nutrition-plan, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).

[6] Shawn Perine, Healthy Eating: Phil Heath’s Winning Meal Plan, [webová stránka], 2013, http://www.muscleandfitness.com/nutrition/meal-plans/healthy-eating-phil-heaths-winning-meal-plan, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).

[7] Nitish Kumar, Mr. Olympia, Phil Heath’s Workout Routine And Diet, [webová stránka], 2014, http://workouttrends.com/mr-olympia-phil-heaths-workout-routine-diet, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).

[8] Phil Heath, About, [webová stránka], 2014, http://www.phillipheath.com/about/, (naposledy zobrazené 24 Mája 2016).