3 rady ako cvičiť menej a chudnúť viac

Strata nadbytočných kilogramov nemusí zákonite znamenať, že vás čaká niekoľko hodinový boj na bežeckom páse. V skutočnosti by ste mali skúsiť zoptimalizovať dĺžku svojho tréningu. Nemajte žiadne obavy, výsledky sa dostavia. Stačí, ak sa budete držať týchto pravidiel a skúsite HIIT, vysokointenzívny intervalový tréning.

 

1. Nepodvádzajte

Áno, tréningom s vysokou intenzitou, takzvaný HIIT, môžete spáliť až 14 kalórií za jednu minútu. Samozrejme, len vtedy, ak ho vykonávate správne. Ak si nieste istý, zistíte to celkom jednoducho. Ak nevládzete dýchať, nie to ešte rozprávať s vašim sparring partnerom počas každého intervalu, niečo robíte zle. Vezmite si k srdcu tip od experta: ak sa chystáte na svoj 15 až 20 minútový HIIT tréning, uistite sa, že ho budete vykonávať správne, bez ústupkov a podvádzania. Vaša intenzita by mala byť pri každom intervale na maxime. 

 

2. Striedajte cviky

Nerobte stále ten istý HIIT. Prepadnete rutine, cvičenie vás prestane baviť a vrátite sa tam, kde ste boli 1. januára, keď ste si pri slávnostnom novoročnom obede dávali predsavzatia v kruhu vašich blízkych a verili ste, že to bude tento rok už naozaj inak. Určite by ste si mali k svojmu cvičeniu nájsť správneho sparring partnera, s ktorým sa budete podporovať a spoločne motivovať k vyšším výkonom. Avšak, nemali by ste vykonávať viac ako 3 HIIT sady týždenne. Môžete si privodiť zranenie či presíliť svoje schopnosti. Práve naopak, tieto cvičenia by ste mali striedať s pomalšími, pri ktorých si vaše telo a svaly dokážu oddýchnuť, aj napriek tomu, že budete vykonávať aktivitu.

 

Nedávna štúdia prišla na to, že pomalé behanie je zdravé behanie. Znamená to, že ak venujete svoj čas približne 30 minútam pomalého behu, znížite tak riziko infarktu myokardu či úmrtia. Je však dôležité, aby ste sa pred behaním poriadne ponaťahovali, a hneď od začiatku nesiahať až na dno svojich síl. 

 3 rady ako cvičiť menej a chudnúť viac

 

3. Multitasking v praxi

Ak sa rozhodnete pre skrátenie svojho tréningového času, a zameriate sa len na jednu svalovú partiu, nemá to zmysel. Mali by ste sa práveže uistiť, že bude precvičovať viac svalov naraz. Zvýši sa tak vaša tepová frekvencia. HIIT je spôsob tréningu, ktorý zapojí viac svalových partií, pozitívne vplýva na vaše celkové fyzické zdravie a aktívne odbúrava tuky.

 

3 rady ako cvičiť menej a chudnúť viac

 

HIIT môžete nasadiť na každý kardio tréning. Ak ste sa stále nerozhodli pre vhodný HIIT, môžete skúsiť populárne behanie alebo skákanie na švihadle. Všetky tieto cviky môžete spojiť, pokombinovať a rozložiť si ich na viacero dni v týždni. Výborným príkladom pre HIIT sú kruhové tréningy, pri ktorých spálite množstvo kalóriíí, dáte zabrať tepovej frekvencii a precvičíte všetky svalové partie vďaka správnej kombinácií rôznych cvikov. Ak vás HIIT zaujal, prečítajte si článok 5 tajomstiev HIIT tréningu, ktoré musíte vedieť alebo 6 dôvodov prečo skúsiť vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT) a jeho tréningový plán.

 

Vykonávate HIIT? Aký je váš obľúbený? Podeľte sa s nami v komentároch, a v prípade, že sa vám článok páčil, podporte ho zdieľaním a odporúčite ho tak svojim známym, ktorým môže pomôcť.