Čo jesť po tréningu, ak cvičíte pred spaním? Touto otázkou sa zaoberá mnoho ľudí a aj vy ste sa nás ju pýtali po zverejnení článku od Igora Illésa: Čo jesť pred tréningom a po tréningu. V tejto téme pokračujeme a Igor sa ju rozhodol rozobrať ešte detailnejšie. Pozrime sa teda na tipy od Igora, ktoré nie sú písané na daný typ klienta, ale všeobecné, a preto môžu pomôcť mnohým z vás.

 

Mnohí sa pýtali, či majú prijať sacharidy aj večer po tréningu, pretože je to ich posledné jedlo. Preto sme poprosili Igora, aby opäť napísal článok, ktorý vám v tomto smere pomôže.

 

Igor radí

Po tréningu, čo je vlastne, podľa môjho názoru to najdôležitejšie ,,okno,,, ktoré sa nám otvára z hľadiska prijatia potrebných živín na regeneráciu a rast svalovej hmoty, je teda nutné,aby sme telo zásobovali stavebnými látkami. Samozrejme podľa priorít klientov.

 

Preto som túto klientelu rozdelil podľa cieľov:

Naberanie tzv. Bulking obdobie

Rysovanie tzv. Cutting obdobie

 čo jesť po tréningu, keď cvičíte pred spaním

 

Čo jesť pred spaním pri naberaní svalovej hmoty?

Naberanie svalovej hmoty je dlhodobý proces, ktorý si vyžaduje dobré plánovanie, nastavenie si priorít, prípravu jedálnička, tréningového plánu a vlastne všetko si rozvrhnúť tak, aby to telo bolo dokonale nastavené na priberanie svalovej hmoty. Pre začiatočníkov to je irelevantné ako budú cvičiť, čo presne a kedy jesť, ale pre pokročilých a vyspelých kulturistov nie, pretože len tak pre nič-za nič to neporastie podľa našich predstáv.

 

Pre naberanie svalovej hmoty:

Ihneď po tréningu: 5-10g BCAA + 5-10g Glutamín
20-30 min po tréningu: 30g  Hydrolyzátu + 30g Vitargo
60 min po tréningu: bielkoviny 40g + 100g sacharidov + minimum tukov

 

Ak splníte tieto tri body, potom prichádza na rad otázka: čo jesť pred spaním. Ideálne je prijať bielkoviny, ktoré sa vstrebávajú hodiny, a tým zabezpečia telu dostatočný príjem aminokyselín v krvi, ďalej by to mali byť zdravé tuky, ktoré sú tiež veľmi dôležité z hľadiska tvorby hormónov ovplyvňujúcich rast svalovej hmoty, a ako bonus niečo málo komplexných sacharidov, mozog spotrebuje pozvoľna uvoľňujúce sa do krvi, niečo si telo zoberie primárne na regeneráciu, ale väčšina bielkovín a tukov, ktoré nás zaujímajú pôjdu na obnovu. To je podstatné v čase budovania, pretože telo potrebuje byť v kalorickom nadbytku , ale nie nárazovo v jednom jedlem ale malo by to byť v každom jedle vyrovnané, tým pádom sa netreba báť ani sacharidov pred spaním. Nebol by som ani ja a ani vy by ste neboli prvý ani posledný, v USA tento trend funguje roky.

 čo jesť po tréningu, keď cvičíte pred spaním

 

Čo jesť pred spaním pri chudnutí a rysovaní svalovej hmoty?

Pre chudnutie je veľmi dôležité podnietiť niekoľko krokov, jeden z nich je nastaviť si dobre kalorický príjem, čo znamená asi toľko, aby ste boli v deficite príjmu kalórií, pretože inak to nepôjde. Ale k veci. Základom je a bude pre nás nasledovne časovanie po tréningu:

 

- Ihneď po tréningu: 5-10g BCAA + 5-10g Glutamínu
- 20-30 min po tréningu: 30g Hydrolyzát
- 60 min po tréningu: bielkoviny 40g + 100g sacharidov + minimum tukov

 

Pozn.: príjem sacharidov po tréningu vždy závisí od prijatých sacharidov cez deň.

 čo jesť po tréningu, keď cvičíte pred spaním

 

Ďalej stále platí, že trénujete večer a aj napriek tomu, že ste v diéte, je nutné prijať po tréningu sacharidy. Avšaknie ihneď aby ste si ,,nezrušili,, spaľovanie tukov, ktoré si vplyvom tréningu a diéty nastavíte, sú nutné sacharidy prijať s nejakým časovým odstupom. Pred spaním, kedže je nutné po tréningu prijať aspoň dve jedlá, ak to tak nie je, (no ja osobne to neodporúčam), jednoducho sacharidy po tréningu vyhodíte a idete spať. Ak dáte na mňa, je na rade 2.večera. Ideálne v období diét sa vyvarovať mliečnym výrobkom a keď tak, dať si ich sporadicky.

 

Odporúčam:

Kazeín 100%: 1-2 odmerky
Zdravé tuky: 20g-30g orechov (môžete no nemusíte) všetko to je o sledovaní sa.

 čo jesť po tréningu, keď cvičíte pred spaním

 

Netreba brať všetko dogmaticky, strava je veľká alchýmia pre každého kulturistu, telo sa neustále mení. Ja sám som šokovaný zo správania môjho tela, pretože ako dokonale dokážete ničiť svoje telo k tomu, aby rástlo, a nedodávate mu dostatok regenerácie môže mať negatívny dopad na váš endokrinný systém (trávanie, vyprázdňovanie, vylučovanie, orgány a ich funkcia, celkový stav a mnoho iného), tým pádom si môžete tak ,,našetriť,.  že sa vaše telo zablokuje a prestane robiť to čo od neho očakávate. Preto všetko robte s rozumom, a ak ste si neni istý, treba vyhľadať odborníkov, ktorí vašemu problému dokážu pomôcť.


 Ak sa vám článok páčil, podeľte sa oň a podporte ho zdieľaním.